Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo, Ik ben sinds 6 mei uit dienst bij mijn bedrijf. Ik heb daar sinds 01 dec. 2013 gewerkt als vulploegleider. Na verschillende keren om een contract te hebben gevraagd is mij die vaal beloofd maar nooit gegeven. Daar in tegen had ik wel de vulploegavonden en een kaart op naam van de beveiligingsdienst en de sleutel van het pand. Toen ik uit dienst was bij het bedrijf hadden ze mij verteld dat ik over 3 maand weer solliciteren mocht. Dit ging na 3 maand ook niet meer door. Maar het probleem waar het over gaat is dat ik 6 maand als vulploegleider heb gewerkt maar niet als vulploegleider betaald heb gekregen. Dit moest dus alsnog! In eerste instantie kreeg ik een waardebon ter waarde van 50 euro. Deze afkoopsom werkt natuurlijk niet. Mij werd door de filiaalmanager verteld dat de voelploegleider 15-20 cent per uur extra zou verdienen. Ook hier trap ik niet in. Na het belletje met het hoofdkantoor kreeg ik te horen dat het op bijna 2 euro zat per uur wat ik extra verdien. Schandalig dat je je personeel zo voorliegt! Ik heb gelijk teruggebeld en met de mededeling dat ik mijn geld wou. Uiteindelijk kwam daar uit dat ik 50 uur terug zou krijgen. Ook hiermee ga ik natuurlijk niet akkoord. Nadat ik weer een bemoedigend telefoontje had gedaan naar het hoofdkantoor die mij opnieuw weer vertelde dat ik gewoon recht heb op dat geld, kwam het idee om mijn vader eens te laten bellen. Nadat mijn vader met 1 telefoontje gebeld had konden in een keer de zaken wel worden geregeld. I.p.v. 50 uur zou ik nu alle 249,5 uur uitbetaald krijgen. Na alle loonstrookjes gekopieerd te hebben en overhandigd te hebben aan de filiaalmanager zou hij er voor zorgen dat er een mutatieformulier zou worden opgestuurd naar hoofdkantoor zodat ik alsnog mijn gewerkte en verdiende uren uitbetaald zou krijgen. Tot op heden ( anderhalve maand terug) is er nog geen cent betaald. Als ik dan het hoofdkantoor bel dan word er gezegd dat er helemaal geen mutatie in mijn dossier zit! De volgende stap is aankomende donderdag weer naar het filiaal bellen als de filiaalmanager weer aanwezig is en daar verhaal halen.

Wat is uw vraag?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Wat moet ik doen als mijn filiaalmanager de uren niet op gaat sturen of uitbetalen. Welke stappen moet ik dan gaan ondernemen om dit wel voor elkaar te krijgen


U heeft eigenlijk steeds de juiste stappen gezet. Wat nog ontbreekt - althans dat zie ik niet terug in uw verhaal - is een schriftelijke aanmaning. Deze richt u aan het hoofdkantoor met een kopie aan de filiaalmanager. U verzoekt dan om uitbetaling binnen 14 dagen. Mochten ze daar (ook) niet op reageren is het verstandig een jurist in te schakelen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag