Stel vraag

Particulier


Hallo, Ik ben 7 weken geleden bij mijn tandarts geweest voor het maken van een kroon. Er is toen een tijdelijke noodkroon geplaatst en 3 weken later zou de echte kroon geplaatst worden. Afspraak werd afgezegd omdat de kroon nog niet aanwezig zou zijn. Sindsdien heb diverse keren gebeld, zonder resultaat.Als ik iemand aan telefoon kreeg werd er gezegd, dat kroon nog niet aanwezig was, maar de meeste keren kreeg ik geen gehoor.Bij praktijk geweest, maar die was wegens omstandigheden gesloten.
Ik heb afgelopen week gehoord, dat in elk geval 1 praktijk van de tandarts failliet verklaard is.
Dus ik heb mijn verzekering gebeld, hoe ik moet handelen.
Wat blijkt, mijn tandarts heeft het hele bedrag van de kroon en materiaal-/ techniekkosten al 7 weken geleden gedeclareerd bij mijn verzekering. Dit was 235,00 euro voor kroon en 295,00 materiaal en techniekkosten.
Van de verzekering is het geen probleem om de kroon door een andere tandarts laten maken, maar ik kan hiervoor niet meer het afgeschreven bedrag gebruiken.
Mijn nog te besteden budget waarvoor ik verzekerd ben is zeker niet meer toereikend om een nieuwe kroon te laten plaatsen.
Mijn vraag is : Ben ik hiervoor wel verantwoordelijk, de verzekering betaalt toch voor een behandeling die nog niet is uitgevoerd. Het gaat om een rechtstreekse declaratie van tandarts naar verzekering. Er kan dus zomaar van alles gedeclareerd worden en het gaat ten koste van de verzekeringnemer!

m.v.g.
A

Ik adviseer u om uw verzekering te vragen het geld terug te vorderen bij uw tandarts omdat uw verzekering onverschuldigd heeft betaald. U kunt dan bij een andere tandarts de kroon laten plaatsen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag