Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Heb bij een webwinkel twee artikelen besteld en een bleek niet leverbaar en is retour betaald. Het tweede artikel zou geleverd worden maar is nooit gebeurd. Dat bedrag wordt niet terugbetaald. Van alles geprobeerd mar niets werkt. Het bedrag van 68,50 euro is te laag voor juridische bijstand. wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen?
Als al uw contact tot niets leidt is dat erg vervelend.
U kunt kijken of de webwinkel bij een keurmerk is aangesloten. Sommige van deze keurmerken bieden aan het geschil via een geschillencommissie op te lossen. U moet dan wel administratiekosten betalen, maar die krijgt u bij winst terug.
Verder is het vooral belangrijk contact te blijven zoeken, zowel telefonisch als schriftelijk en te vragen het bedrag terug te betalen. Probeer daarbij steeds een concrete datum of concrete termijn af te spreken. Als die termijn verstreken is, kunt u meteen weer in de pen klimmen of bellen. Zorg in elk geval dat u regelmatig blijft schrijven, om aan te tonen dat u uw best heeft gedaan.
Verder kunt u het geval voorleggen bij de ACM/Consuwijzer. Zij zullen helaas niet concreet iets voor u doen, maar kunnen bij meerdere meldingen wel de webwinkel gaan controleren.
Veel succes.
Dag,
in deze situaties helpt (snel) de interventie van een jurist, Omdat u bij een webwinkel hebt besteld kunt u ook op dezelfde wijze ontbinden , aanmanen , sommeren, aansprakelijk stellen enzovoorts. Om die reden zou u door een jurist een e-mail op kunnen laten stellen welke veel meer indruk maakt. u mag met mij contact opnemen zodat ik u meer informatie kan geven over de prijsstelling van een e-mail bijvoorbeeld.