Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedendag, op 7 juli heb ik bij Ben gebruik gemaakt van een aanbieding voor een gratis telefoon in combinatie met een abonnementsverlenging van 2 jaar. In de bevestigingsmail stelt Ben dat er binnen 72 uur contact met mij opgenomen zal worden door een derde partij (AMP Logistics) om een leverplaats en -dag af te spreken. Er is nimmer contact met mij opgenomen door Ben, noch door AMP Logistics. Ik heb verscheidene malen telefonisch contact opgenomen met de helpdesk van Ben om te informeren naar de levertijd, maar ze kunnen nooit een termijn geven en komen iedere keer met andere - soms zelfs tegenstrijdige - antwoorden. Ik kijk er niet naar uit om nog 2 jaar lang op deze manier zaken te moeten doen met Ben en wil de overeenkomst graag ontbinden vanwege het fors overschrijden van de in de bevestigingsmail genoemde levertermijn. Kan dit? Zoja, hoe kan ik het beste te werk gaan?

Als er een exacte leverdatum is overeengekomen (zgn. fatale termijn) dan kun je direct ontbinden.
Op de volgende site staat een voorbeeldbrief om te ontbinden bij overschrijding exacte levertijd.
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/

Als er echter geen exacte levertijd is overeengekomen, dan moet er eerst sprake zijn van verzuim, voordat je de overeenkomst kunt ontbinden en eventuele betalingen kunt terugvorderen.
Verzuim treedt in nadat je Ben eerst schriftelijk in gebreke hebt gesteld en een redelijke termijn hebt gegeven om alsnog het toestel te leveren.

Een voorbeeldbrief van ingebrekestellen is te downloaden via: http://www.rechtswinkel.nl/documenten/7/ingebrekestelling.html

Om zeker te weten dat de ingebrekestelling Ben bereikt, kun je het beste de brief aangetekend versturen.
Tegenwoordig is het ook mogelijk om een aangetekende email te versturen (zie: rpost.nl).

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag