Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemorgen,
mijn dochter heeft in maart 2011 een paardenzadel, tweedehand, bij een erkende zadelmaker gekocht vorr haar toen 3 jarig paard. Ik zet dat erbij omdat zo'n paard nog niet veel wordt bereden. In de loop van dit jaar was dit wel steeds vaker het geval en mijn dochter merkte dat het zadel naar een kant ging hangen. De zadelmaker is in mei 2012 bij haar geweest voor een correctie hiervan. In juni heeft ze bij de zadelmaker aangegeven dat deze reparatie voor haar gevoel niet goed was gedaan en na veel aandringen is de zadelmaker in augustus weer langs geweest. Hierbij zei hij dat er niets aan het zadel mankeerde. Daarna ging mijn dochter naar een paardenclinic waarbij een training van 4 dagen volgde, dus intensief. Na de tweede dag had het paard geen zin om naar links te draaien, en na inspectie zei de manegehoudster dat het zadel scheef was. Bij gebruik van een leenzadel van haar was het probleem met het paard voorbij. Thuisgekomen heeft ze het zadel aan twee andere zadelbedrijven laten zien en deze vertelden haar dat het zadel niet te repareren valt!
Beste mensen, op welke manier kan ik verhaal halen bij de leverancier van dit zadel, want hij ontkent een slecht product te hebben afgeleverd?

U dient eerst een ingebrekestelling naar de leverancier te sturen met de geconstateerde gebreken en een redelijke termijn waarbinnen het gebrek dient te zijn opgelost. Het is verstandig daar gelijk het hele verhaal in op te nemen (trainingskamp en de bevindingen van de andere bedrijven). In principe moet de leverancier in de gelegenheid worden gesteld het zadel te repareren (of voor vervanging te zorgen). Pas op het moment dat hij dat niet tijdig doet is hij in verzuim en kan je recht hebben op een schadevergoeding.
Met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag