Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Goedemiddag,
Graag zou ik antwoord willen op het volgende. Wij zijn een distributiebedrijf in gezondheidsproducten. Een zakelijke klant heeft 3 weken geleden een bestelling gedaan en betaalt op 2 oktober jl. De levering heeft plaatsgevonden op 28 september jl. De klant heeft mij de aangegeven dat hij altijd recht heeft op teruggave van geld wanneer hij de producten onaangebroken retour zendt. Naar mijn inziens is het volgens de Europese wet dat een klant maximaal tussen de 7 en 14 dagen na levering gebruik mag maken van retourrecht. Zou u mij hierover willen informeren?
Alvast vriendelijk dank voor de genomen moeite.
Graag zou ik antwoord willen op het volgende. Wij zijn een distributiebedrijf in gezondheidsproducten. Een zakelijke klant heeft 3 weken geleden een bestelling gedaan en betaalt op 2 oktober jl. De levering heeft plaatsgevonden op 28 september jl. De klant heeft mij de aangegeven dat hij altijd recht heeft op teruggave van geld wanneer hij de producten onaangebroken retour zendt. Naar mijn inziens is het volgens de Europese wet dat een klant maximaal tussen de 7 en 14 dagen na levering gebruik mag maken van retourrecht. Zou u mij hierover willen informeren?
Alvast vriendelijk dank voor de genomen moeite.
U geeft aan dat het een zakelijke klant betreft. Dan geldt wat u bent overeengekomen middels de overeenkomst of toepasselijke (tijdig verstrekte) voorwaarden.
Reactie van de vraagsteller
Geachte mevrouw Doomernik,
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Er zijn geen voorwaarden verstrekt in de verkoop.
Met vriendelijke groet
Dan geldt in principe dat men alleen mag retourneren als sprake is van non-conformiteit, een gebrekkig product of een verkeerde levering o.i.d. Voor meer informatie kunt u beter rechtstreeks contact opnemen.