Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goede middag,

Een paar weken geleden zijn wij in totaal met 8 personen op vakantie geweest in Ibiza. Dit huisje hebben wij via internet geboekt. Op internet stond dat dit huisje (villa) in Ibiza stad zou liggen, dus erg centraal en maar 600m van het strand. Het stond zelfs via googlemap aangegeven. Juist om de ligging hebben wij dit huisje genomen.
Eenmaal daar aangekomen bleek dit helemaal niet de kloppen. Zelfs voor een taxichauffeur niet te bereiken, aangezien er niet eens een straatnaam was. De eigenaresse adviseerde ons een auto te huren (logisch, anders konden we niet eens eten). De volgende dag zou ze dat voor ons regelen. Inderdaad een mooi 9p auto (busje). Dit kosten ons 756,- (rekening hebben we nog). Dit zijn kosten waar wij vooraf uiteraard geen rekening mee hebben gehouden, maar die nu noodzakelijk waren. Het was 15 min naar de dichtstbijzijnde supermarkt, 25 min naar het centrum en 30min naar het strand. En dit zijn de minuten met de auto, lopend was alles onmogelijk.
Uiteindelijk een prima vakantie gehad, wel met wat aanpassingen, maar we hebben ons prima vermaakt. Op de laatste dag zouden wij de auto op het vliegveld moeten inleveren. Wij hebben onze ongenoegen nog geuit bij de eigenaressen, maar die vertelde dat ze dit wel vermeld had in haar mailcontact met ons (later opgezocht, blijkt niet zo te zijn).
Terug in NL hebben wij haar hierover gemaild, maar ze reageert dat dit wel in ons bekend was. Wij hebben haar al ons mailcontact doorgestuurd, maar daar krijgen we geen reactie op. Ook hebben we aangeven dat we anders andere maatregelingen gaan nemen, want wij vinden dat dit valse informatie strekking is.
Toen kregen we de afschrijving van de auto binnen (via de creditcard) en bleek dit bedrag hoger uit te komen. Wij hebben opgebeld naar het verhuur bedrijf en die gaf aan dat de auto maar voor 4 dagen gehuurd was (zondag t/m woensdag). Terwijl de vrouw tegen ons vertelde dat wij hem tot de laatste dag hadden (zondag t/m zaterdag), want wij moesten de auto op het vliegveld achterlaten. Ook hier heeft de eigenaresse in gelogen.
Kortom wij hadden vooraf niet gerekend op extra kosten voor een auto, omdat op internet stond dat wij in Ibiza stad zouden zitten (en niet in een dorpje kilometers van Ibiza stad af) en een auto dan niet noodzakelijk was. Nu moest de auto ons voorzien sowieso voor onze primaire levensbehoeften.
En dan ook nog eens extra kosten, omdat zij de auto maar voor 4 dagen gereserveerd had, weer extra kosten waar we in NL pas achter kwamen.
Nu is mijn (onze) vraag wat kunnen wij hier nog mee? Wij zouden graag onze extra onvoorziene kosten terug willen krijgen, maar hoe moeten wij dit aanpakken?

Hopelijk kunnen jullie ons hierbij helpen.

Met vriendelijke groet,

Voor de beantwoording van uw vraag is van belang welk recht van toepassing is. Is dit Nederlands of Spaans recht? Bij wie heeft u via Internet geboekt? Rechtstreeks bij wederpartij of bij een Nederlandse reisorganisatie? Staat in de overeenkomst die u hebt gesloten iets over het toepasselijke recht?

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag