Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geschil met levering nieuwe scooter

Mijn beste vriendin heeft een hagel nieuwe scooter op maat besteld ( extra opties zoals ander voorlicht, extra usb aansluiting voor telefoon ). Door een plotseling financiƫle verandering kon ze op dag van levering niet betalen, en is de scooter onverhoopt terug naar de winkel gegaan. Ze had geprobeerd de koop te cancelen, maar garage hield haar aan het contract. Een half jaar later had ze het geld ter beschikking, en loste het bedrag direct af inclusief 1 jaar onderhoudsservice aan huis. De scooter moest nagekeken worden volgens garage, en 2 weken later mocht ze hem ophalen. Direct bij het weg rijden bleek het gevraagde licht niet gemonteerd te zijn. Ook meldde de verkoper dat er een probleem was met de km teller, die staat vanaf verkoop punt op 500m.
Voor reparatie, moest ze een online aanvraag doen, en zelf de scooter brengen en later weer halen ( +/- 33km heen, 33 terug ).
Moet de garage niet volgens artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek regelen dat ze een kant en klare, zoals besteld, scooter krijgt, zonder hier extra kosten bij te krijgen?

Ja daar heeft ze recht op, men zou ook kunnen stellen nu de feitelijke levering is uitgesteld en koper de scooter pas later heeft kunnen beoordelen, de wettelijke garantie ( die de bewijslast omdraait gedurende 6 maanden) ook is uitgesteld. Neem anders even met mij contact op. Ik denk wel dat ik uw vriendin kan helpen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag