Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geschil met garage na knappen distributie riem camper?

Vorig jaar november heb ik een 2e hands camper gekocht zonder garantie bij een Bovag (camper)garage.
Bij de aankoop heb ik een grote beurt en de vervanging van de distributieriem gekregen. Deze 2 vielen wel onder de garantie.
Helaas is in juli dit jaar de distributieriem tijdens onze vakantie in Frankrijk eraf gelopen. Dit na slechts ongeveer 2400 km ermee te hebben gereden.
De camper heeft hierdoor grote motorschade en is niet meer te gebruiken.

Ik heb de garage middels mail en aangetekende brief verantwoordelijk gesteld voor de schade.
Hierop is door de ANWB, in overleg met de garage mijn camper naar hen gebracht.
Ik heb foto's gemaakt van de schade en hier verschillende experts naar laten kijken. Allen kwamen tot de conclusie dat dit echt een montagefout is geweest en dit onder de garantie moet vallen.
De garage waar de camper gekocht is en heen is gegaan heeft een schade-expert ingeschakeld. (zonder overleg met mij is deze persoon gekozen door hen. De expert heeft een eigen bedrijf en is niet aangesloten bij een schade vereniging oid)
Deze heeft een rapport opgemaakt waarin staat dat de schade niet door een montagefout is ontstaan maar door eigen toedoen (verkeerd schakelen en verkeerde belasting). Dit is een groot onzin verhaal want dit kan helemaal niet volgens de experts die ik gesproken heb en het rapport heb laten lezen.

Om de reden dat er niks van klopte heb ik een contra expertise aangevraagd (met goedvinden van de garage) welke aan is gesloten bij het Nivre. Ik heb deze expert uitgezocht en met instemming van de garage ingehuurd. Deze expert is door het Nivre erkend als schade specialist en contra expert. De garage zou het contra rapport insturen naar hun verzekeraar zodra deze rond was. De garage was op dat moment heel meewerkend.
De kosten voor de contra expertise heb ik betaald.

De contra expert komt vervolgens met een heel andere conclusie als gesteld is in het 1e rapport. Het 1e rapport wordt door hem volledig met de grond gelijk gemaakt en hij komt kort gezegd tot de conclusie dat het aflopen van de riem te wijten is aan slechte montage en het niet melden van schade aan een bepaald wiel waar de riem overheen loopt. (nalatigheid van de garage)
Ik heb de garage het rapport toegestuurd en toen begonnen ze moeilijk te doen. Het rapport snapten ze niet naar eigen zeggen en kon daarom niet ingestuurd worden naar de verzekering.
Nadat ik gedreigd heb met juridische stappen zeggen ze nu wel beide rapporten ingestuurd te hebben naar hun verzekering.
Ik geloof hier alleen niks van en heb meermaals gevraagd om de gegevens van hun verzekering zodat ik daarmee contact op kan nemen. Alleen die geven ze niet en verzinnen allerlei smoesjes.
Ik wil mijn contra rapport zelf insturen naar de verzekering samen met de brief waarin ik de garage verantwoordelijk houd voor de schade.
Ook wil ik met die verzekering overleggen of mijn camper (welke nu al maanden bij de garage staat) daar weg kan en naar mijn eigen garage gebracht kan worden voor reparatie. Ik wil mijn camper liever niet meer door de huidige garage laten maken omdat ik geen vertrouwen meer heb in hen.
Mocht ik in het gelijk gesteld worden, dan wil ik dat de verzekering de reparatie van mijn garage betaalt.

Ik hoop dat jullie mij juridisch verder kunnen helpen. Ik krijg geen gegevens van de verzekering en kan dus nu niks meer doen. Ik ben bang dat ik straks afgescheept wordt met het bericht dat de verzekering niet betaalt.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag