Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Geschil inzake autoverhuur
Voor vakantie in Namibië in Nederland bij “bedrijf x” een offerte voor een kampeerauto gevraagd. Op de website staan verschillende prijzen voor auto’s afhankelijk van het bouwjaar. Offerte voor auto bouwjaar 2019 ontvangen. Vervolgens offerte door mij akkoord bevonden en daarna bevestiging ontvangen dat auto (model 2019) door de tussenpersoon in Nederland is geboekt bij autoverhuurbedrijf in Namibië. Tijdens reis in Namibië zie ik dat ik een auto met bouwjaar 2017 heb gekregen. Bij terugkomst in Nederland de tussenpersoon in kennis gesteld en verzocht om het verschil in huurprijs (ca. € 950,-) tussen auto bouwjaar 2017 en 2019 aan mij te restitueren. De tussenpersoon bevestigt zelf dat dit niet correct is en gaat navraag doen bij autoverhuurder. Vervolgens meld hij mij dat hij een auto uit 2019 heeft gevraagd en daar ook een offerte voor aan mij heeft gestuurd. Daarna schermt hij met het feit dat de autoverhuurder hem de prijs voor een auto uit 2017 heeft gegeven zonder aan hem te laten weten dat mij een auto uit 2017 zou worden geleverd. De prijs die ik volgens offerte heb betaald en op zijn website stond vermeld betrof wel degelijk een auto uit 2019. De tussenpersoon weigert inmiddels om mij het verschil terug te betalen en verwijst mij door naar de autoverhuurder in Namibië met mededeling dat ik met deze verhuurder een contract heb en daar het geld moet terugvragen. Volgens mij heb ik een overeenkomst gesloten met de tussenpersoon in Nederland en is hij hiervoor aansprakelijk. Heb ik hierin gelijk en wat zijn dan de vervolgstappen die ik kan nemen om alsnog het teveel betaalde terug te krijgen.