Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Gerepareerd artikel, maar euvel niet verholpen.

Na ongeveer een jaar mijn bij Rhinocamera gekochte telelens gebruikt hebben, ging de autofocus kapot. Lens 30 november opgestuurd naar Rhinocamera. Lens zou met 8-12 weken gerepareerd zijn. Na veel vragen, mailen te horen gekregen dat de lens 3 maart bij Rhinocamera terug is gekomen na reparatie. Maar ze weigeren de lens naar mij terug te sturen. Ik word steeds aan het lijntje gehouden.
Op 6 april werd tot mijn verrassing de lens thuis bezorgd. Geen bericht over gehad.
Alleen is de lens niet gerepareerd en vertoont nog steeds hetzelfde euvel. Dus van 30 november tot 6 april de lens kwijt geweest voor niks.
Ik mag de lens weer opsturen, maar ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed komt en wil de koop ontbinden. Kan dit?

U heeft als consument recht op vervanging of reparatie binnen een redelijke termijn. Daar is in dit geval geen sprake van.

U zou bijvoorbeeld kunnen proberen vervanging van de lens te vragen en/of een vergoeding voor de tijd dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw product.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel als u nog vragen heeft of juridische bijstand wenst.

Via onderstaande link vindt u nog wat meer informatie over het onderwerp:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag