Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geleverd product voldoet niet?

Recentelijk hebben wij zonnepanelen laten installeren door een installateur (27 Juni 2023). Na 3 dagen hield de omvormer ermee op. Op 30 Juni 2023 via email gemaild aan installateur. Op 1 Juli 2023 via email bericht gekregen dat ze met de leverancier van de omvormer contact gingen zoeken. Een case werd aangemaakt. Op 5 Juli bericht van de installateur dat de omvormer onder garantie vervangen wordt (er zit een interne fout in). Sindsdien diverse malen telefonisch contact gehad met de installateur met de vraag 'wanneer ze de omvormer gingen vervangen?' De installateur hult zich in vaagheden. De installateur beroept zich op het feit dat de leverancier van de omvormer hun geen info geeft over de verstuurdatum OF wanneer de nieuwe omvormer opgestuurd is of wordt. We krijgen geen duidelijkheid. Het kan dus zijn dat we morgen een belletje krijgen dat de omvormer er is of het kan nog weken duren (of nog langer). Ondertussen hebben wij voor een dure investering gekozen, installatie in opgeleverd, maar levert op dit moment - tot op heden - geen zonne-energie.

Voor de duidelijkheid: het is NOG GEEN GESCHIL!
Maar, wat kunnen wij NU doen om straks - wanneer het op een geschil dreigt uit te lopen - sterker te staan in onderhandelingen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag