Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geleden schade bij defect verwarming en warmwatersysteem verhalen?

Van 18 januari 2023 tot 10 februari 2023, dus 23 dagen, deed de verwarming en het warmwatersysteem van mijn huis het niet. Vanaf de eerste dag heb ik de woningstichting en het reparatiebedrijf per e-mail en telefoon geïnformeerd en een storingsregistratie gemaakt. Na een zeer lange tijd vanaf de datum waarop ik de storing meldde, belde ik bijna elke dag en werd de storing verholpen. Onze levensomstandigheden waren in deze tijd erg moeilijk en het werd met de dag erger. Toen het volkomen ondraaglijk werd, werd de storing uiteindelijk verholpen. Gedurende deze tijd konden we niet opwarmen, douchen en onze kwaliteit van leven werd erg slecht. Door deze situatie werden we zowel psychisch als fysiek zeer zwaar getroffen. Aangezien mijn dochter diabetes type 1 heeft, had ze meer last van de kou en naderden haar bloedsuikerwaarden soms de vitale grenzen.
Het huisbedrijf en bedrijf B. zullen de reparaties uitvoeren.
De Europese Commissie heeft niet voldaan aan haar verplichtingen uit hoofde van het contract van 15 december 2009, haar verplichtingen uit de Woningwet en de Huisvestingsverordening (2014), en haar verplichtingen uit Algemene Voorwaarden 6.1 van het Sociale Huisvestingscontract van 1 augustus 2022.
Hoewel wettelijk verplicht om de storing in mijn huis binnen 2 weken te verhelpen, heeft hij de storing in mijn huis in 23 dagen na de datum van melding, kunnen verhelpen.
Ik wil graag een officiële klacht indienen bij de verantwoordelijken door gebruik te maken van mijn rechten in universele rechtsnormen, Europese wetten en Nederlandse wetten.
Ik heb geen advocaat van wie ik juridische hulp kan krijgen vanwege financiële problemen. Ik heb hierbij uw hulp nodig.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag