Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geld terugvorderen bij internationale taalschool?

Mijn dochter is van sept 22- feb 23 een half jaar in New York geweest op een campus. Totale kosten voor 6 maanden verblijf, vliegreis, lessen, verzekering et cetera ruim 16.000 euro.
Er zijn 3 zaken waar ik in januari een klacht over heb ingediend, maar geen respons op kreeg.
- de extra keuze vakken die ze zou krijgen, bleken er niet te zijn. Ze heeft niets kunnen kiezen en heeft 6 maanden dezelfde bijvakken gehad, terwijl we wel extra hebben betaald hiervoor.
- ze is in januari doorgereisd naar een locatie in Costa Rica, echter was daar e.e.a. echt niet op orde qua toezicht en veiligheid, en dus is ze na 2 weken weer teruggegaan naar New York. Dit heeft ons extra kosten bezorgd voor tickets en transfers.
-Ik heb EF gevraagd om een duidelijk financieel overzicht m.b.t. vliegtickets etc., omdat ik mijns inziens veel te veel moest betalen voor de vliegtickets.

In januari heb ik over bovenstaande punten een uitgebreide mail geschreven. Ondanks aantal herinneringsmails en telefoontjes bleef een reactie en een compensatie uit. Tot ik vorige week, na opnieuw een telefoongesprek, plots een slotfactuur kreeg van 1500 euro. Of ik deze even wilde betalen.

Wat kan ik doen. Ik wil eigenlijk nog steeds antwoord op mijn vragen en liever nog compensatie voor gemaakte kosten, de lessen die er niet zijn geweest en het feit dat ze in Costa Rica in gebreke zijn gebleven qua informatie, voorzieningen en veiligheid. Maar ik durf eigenlijk niet opnieuw bij hen aan te kloppen omdat zij nu met een nieuwe factuur zijn gekomen. Ik heb overigens ook nimmer een klachtenprocedure of klachtenloket gezien bij deze organisatie en zij hebben mij deze (ondanks mijn vragen hierover) nimmer toegestuurd.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag