Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geld terugkrijgen van tussenpersoon gecancelde vluchten?

Herfstvakantie 2023 geboekt bij J. als tussenpersoon. Bij KvK een reisbemiddelaar.
Zomer 2023 was goed verlopen. Wel een retourbetaling vanwege geen extra beenruimte. Deze is verrekend met de herfstvakantie.
Herfstvakantie geboekt bij haar naar Gran Canaria. Geboekt in okt 22 met gezin en vrienden, beiden 70% betaald in okt 22, de rest in zomer 23 na haar oproep via app.
Eerste tekenen waren er al toen mijn vriendin het hotel belde in volgens mij begin augustus23. Ze belde omdat vrienden van ons ook mee zouden gaan en we de kamers naast elkaar wilde hebben. Niks bekend, geen naam, of boeking of agency.
Navraag gedaan bij J., zie hiervoor app contact. Dit kwam volgens haar doordat zij voor ons boekte.
Na vele vragen omtrent de vakantie en zoeken naar bevestigingen vanuit onze kant. Dit is terug te lezen in de app contacten van ons en weinig antwoord van haar, kwam ze een dag van tevoren dat het vliegtuig niet vloog. Dit werd gemeld op vrijdag 13 okt. Na navraag met luchthaven blijkt dit niet zo te zijn. Vlucht ging gewoon zoals gepland. Zie hiervoor ook een foto van vrienden van ons die op Brussel waren en dus een screenshot konden maken van de vluchtnummers en tijden.
Volgens J. was dit echt niet waar en ze had een oplossing.
We konden toch nog maandagochtend vliegen zei ze en dan zaterdag avond terug met een compensatie van 1050 euro. Wij zijn hiermee akkoord gegaan. Zie hiervoor ook onze app contacten.
Zondagmiddag stuurde ze ons de documentnummers enz voor de vlucht. Deze gecheckt op de website en telefonisch via medewerker. Deze documenten in combinatie met ons nummer niet te vinden. Ook geen stoelen op onze naam in de vlucht. Dit gaf een onderbuikgevoel.
Zondag avond stuurt zij via de app de mededeling dat ook dit toestel kapot aan de grond staat. Bij navraag blijkt ook deze info niet te kloppen. Zie hiervoor de app contacten met T.
Toen wilde ze ons via Barcelona laten vliegen op maandagmiddag, maar die cancelde ze zelf, want “We geloofden haar toch niet”. En vertrouwen was over van beiden kanten. Daarnaast is het geen passende oplossing als je zaterdag retour moet.
Daarna volgt er veel app contact want telefoontjes werden niet beantwoord. In de app contacten maakt zij met mij en mijn partner 3x een duidelijke afspraak met bedragen om ons geld terug te betalen. Dit zou tevens ook gelden voor het andere gezin. Deze afspraken is ze allen niet nagekomen en steeds was er een reden waardoor de betaling niet lukte.
Er zit bij het bedrag een aanbetaling voor de zomer 2024 van 1000 euro voor ons gezin en 1750 euro voor het andere gezin. Hierom is meerdere keren in de app een bevestiging gevraagd en deze is ook steeds niet verzonden. Dit stelt ze ook steeds uit.
Kortom, wij eisen dat zij spoedig ons geld retour geeft. Zij heeft geen recht op dit geld want heeft helemaal geen boekingen enz gedaan.
Geldbedragen die wij nog moeten ontvangen:
1000 euro aanbetaling zomer 2024, 2300 herfstvakantie, 1050 compensatie na 1e annulering
Vrienden ontvangen tegoed:
1750 aanbetaling zomer 2024, 2445 herfstvakantie en 1050 compensatie na 1e annulering.
Op bovenstaande bedragen heeft J. akkoord gegeven in de app wisseling. Ik heb ook alle bewijzen zwart op wit.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag