Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Geld terugeisen als product na drie maanden kapot gaat?
Wij hebben 3 maanden terug een tv gekocht voor 1250 euro. Na 3 maanden doet hij ineens helemaal niks meer. Ze willen hem nu ophalen om te repareren. Ik heb nu dus enkele dagen geen tv meer en het voelt of ik na reparatie een veel minder waard zijnde tv heb (tweedekansproduct) waarbij ik de kans groot acht dat de totale levensduur korter gaat zijn. Als het nu al zo snel stuk gaat. Ik wil dus mijn geld terug in plaats van een reparatie. Kan ik dit eisen en wat zijn mijn rechten als hij op korte termijn weer stuk gaat of wanneer hij dadelijk net buiten de 2 jaarstermijn weer stuk gaat. Dan is het aan mij om te bewijzen dat de tv niet door mijn schuld stuk is gegaan maar hoe bewijs ik dat dan? Je staat zo machteloos tegenover grote verkopers. Wat zijn mijn rechten en hoe dwing ik ze af?