Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geld terug mislukte pmu?

Ik ben 1 november bij een specialist geweest voor permanente make-up.
Ik had veel voorwerk gedaan, in de zin van waar laat ik het doen en foto’s opgeslagen wat ik mooi vind en niet mooi vind.
Had in mijn ogen een goede salon gevonden waar ook een prijskaartje aan hangt. Heb hier € 375 voor betaald.
Je kan bij die salon online alles boeken. Heb daarvoor wenkbrauwen geboekt en daar stond netjes bij dat je een vervolg afspraak moet maken, voor eventueel bijwerken. (zit bij de prijs inbegrepen)
Ik kom op de afspraak, gezellig gekletst en ze vroeg wat ik wilde. Ik zei toen iets donker, maar niet te donker en met een klein hoekje erin. Je kon mijn vorige pmu van 7 jaar geleden nog zien, want toen had ik het met een mesje laten zetten. Waardoor je streepjes als resultaat zag. Ze vroeg of ik dat de vorige keer inderdaad zo had laten doen. Mijn antwoord was daarop: ja. Ik zei nog heb wat foto’s zal even mijn telefoon pakken. De mevrouw zei toen nee dat is niet nodig, weet precies wat je wilt. Ik werd daar een beetje van overbluft en dacht die mevrouw is de specialist, die zal het ook wel weten.
Ze had 1 wenkbrauw getekend om te laten zien dit wordt het. En ze zei dit is mooi voor jou. Vond het best spannend maar ging op haar af.

Ze begon met een machientje. Ik dacht oké nieuwe techniek.
Nadat de eerste wenkbrauw klaar was, liet ze hem zien. Ik schrok want het was bijna zwart. Maar ze zei dat komt goed en maakt de andere wenkbrauw precies zo. Na een uurtje was ik klaar, nog netjes uitleg gehad en een potje zalf voor nazorg. Maar toen kwam de volgende klant meteen binnen. De mevrouw zei meteen deze klant heeft wat jij de vorige keer had met een mesje. Ik schrok en dacht wat heb ik dan? Ik lachte en zei vriendelijk gedag.
Na thuiskomst nogmaals in de spiegel gekeken en was eigenlijk niet blij. Heb haar na 2 uurtjes opgebeld en uitgelegd en gevraagd waarom ze mij met die andere techniek heeft gedaan. Waarom ik nu een dichte wenkbrauw heb. De mevrouw zei ja daar heb jij een afspraak voor gemaakt. En ik vroeg nog van je vorige pmu en daar gaf je alleen ja op als antwoord.
Ik heb toen uitgelegd dat ik er geen verstand van heb en jij bent de specialist en ging er vanuit dat jij mij zou adviseren. En achteraf denkend je kent mij helemaal niet dus hoe weet jij nu wat ik donker vind of licht als je niks van mij hebt gezien. Toen zei ze mijn klant komt binnen het zit er nu toch op. Zullen we straks even elkaar bellen?

S'avonds heb ik haar een berichtje gestuurd rond 18:00 uur en gezegd dat ik zelf bijna moest gaan werken. Toen kreeg ik veel later een sorry terug want ze had het druk. Ik stelde voor dat ze mij zou bellen voor de volgende dag. Woensdag niks gehoord, donderdag niks gehoord. Vrijdag haar nogmaals bericht. Kreeg toen zaterdag een bericht dat ze me al een paar keer had gebeld, maar ze kreeg me niet te pakken. (heel gek want heb niks gezien).
Heb maandag haar onder openingstijden weer gebeld, maar het kwam toen weer niet uit.
Inmiddels is de wenkbrauw wel lichter geworden, maar het is nog steeds een dichte wenkbrauw (ingekleurd) en de wenkbrauwen zijn ook niet hetzelfde.
Ik weet niet wat ik nu moet doen of wat mijn rechten zijn. Heb nog een vervolgafspraak staan, maar durf er niet goed naar toe. En het is nu al niet wat ik wil/ mooi vind. Kan ik mijn geld terug vragen? Kan ik vragen dat ze voor de kosten moet gaan betalen omdat ik die nu ergens anders moet maken?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag