Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geld terug gecancelde boeking?

21 juni jl. heb ik twee kamers geboekt bij B&B in Nuth. Een bedrag van € 215,40 en een bedrag van € 91,35. Het ging om het weekend van 19/20 augustus.

17 juli hebben we een telefoontje gehad met het bericht dat de eigenaar plotseling is overleden en alle boekingen gecanceld werden. (Dit hoorde ik via mijn dochter en schoonzoon die daar ook een kamer geboekt hadden, en ik de 17de niet in de gelegenheid was om op te nemen. Zij zijn ook gebeld de 17de en hebben het vervolgens aan mij doorgegeven via een app).

19 juli, kan er een dag naast zitten, heb ik zelf contact opgenomen met de B&B en hen uiteraard eerst gecondoleerd. Toen de vraag kwam of er nog vragen waren heb ik gevraagd of en wanneer we het geld konden terug verwachten. Erbij gezegd dat ik dit een vervelende vraag vond maar het wel wilde weten. Het antwoord was dat dat wel even kon duren omdat ze eerst naar de notaris zouden moeten. Alle begrip hiervoor. Maar ik begon me half september wel af te vragen wat hier “normaal” in is en wanneer je in dit soort gevallen geld kan terug verwachten. 25/september heb ik een mail gestuurd met de vraag wanneer we het kunnen verwachten. Hierop heb ik tot op heden geen antwoord.
Mijn schoonzoon heeft al drie keer gemaild(27/8, 4/9 en 16/9.) Ook heeft hij al een paar keer gebeld met de B&B, maar geen gehoor. De 06 nummers op de site zijn buiten gebruik, deze had ik ook al geprobeerd. Tevens ligt de site stil, wat ik wel begrijp hoor, maar vraag me nu wel af wat we verder kunnen doen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag