Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Gebruikelijke wachttijd reparatie binnen garantie?
Goedemorgen,
Vervelende situatie waar u in verkeert. Op basis van uw verhaal ga ik ervan uit dat u de fiets als consument(koper) hebt gekocht bij een bedrijf. In dat geval kunt u ervan uit gaan dat u de fiets koopt zonder gebreken. Als zich een gebrek voordoet binnen de wettelijke garantietermijn, dient de verkoper in de gelegenheid te worden gesteld om het gebrek te herstellen. Dat moet binnen een redelijke termijn en zonder dat u er veel overlast van ondervindt. Wat als 'redelijk' kan worden aangemerkt, verschilt per geval. U kunt om nakoming vragen (dus dat binnen een door u gestelde termijn de fiets alsnog wordt gemaakt) en indien dat niet haalbaar blijkt, kunt u van de koop af door deze te ontbinden. In het laatste geval kunnen bijkomende kosten als (aanvullende) schadevergoeding worden gevorderd. Neem gerust vrijblijvend contact op om uw zaak nader te bespreken.
Gr,
Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526