Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Gebrekkige oplevering kozijnen en deuren

In september 2020 zijn bij ons diverse kozijnen geplaatst, een nieuwe pui, nieuwe garagedeur en voordeur.
De pui had bij het plaatsen al een beschadiging, maar er werd aangegeven dat dit gerepareerd zou worden zonder dat wij hier later iets van zouden zien. We hoefden dan ook niet direct het volledige bedrag te betalen. De plek is gerepareerd en bijgespoten, maar dit zag nog erger uit dan eerst, dus hier waren wij niet tevreden mee. Het bedrijf wilde dit nogmaals oplossen door nieuwe folie te plaatsen, maar ook dit is niet naar behoren uitgevoerd. De folie is niet netjes afgesneden en laat los. In de tijd dat wij wachtten op het repareren van de schade kwamen nog andere fouten naar voren. Zo waren de drempels niet afgekit, waardoor er flink wat water in onze woning stond, zowel in huis als in de garage. Ze zijn deze af komen kitten, maar de monteur nam niet eens de moeite het zand te verwijderen, dus dit is nog zichtbaar door de kit heen. De drempel onder de pui ligt schuin naar binnen gericht ipv naar buiten, waardoor hier ook water op blijft staan en naar binnen kan. De drempel bij de garage deur lekt zelfs na het kitten nog altijd. De garagedeur is zeer slecht afgesteld waardoor er een opening is tussen de deuren. De klink van de voordeur zit los. De tochtband bij de garagedeur is met het plaatsen mee naar binnen getrokken dus deze heeft gedeeltelijk zijn functie verloren.
We hebben meerdere malen contact opgenomen met het bedrijf. Ze vroegen om foto's, deze hebben wij ook gemaild, maar helaas kregen we hier geen reactie op. Een maand later hebben we telefonisch contact opgenomen, waarin ze aangaven dit wel te hebben ontvangen, maar wederom hebben we hierna niks meer gehoord. We zijn toen naar de showroom gegaan en de eigenaar was aanwezig. Hij wilde diezelfde avond nog komen kijken en de vrijdag erna samen met een monteur. Hij is die avond geweest en kwam tot de conclusie dat er inderdaad gebreken waren. Maar uiteraard hebben wij daarna niks vernomen. Mijn man heeft donderdag gebeld, of ze vrijdag (2 juli) zouden komen om te kijken, samen met de monteur. Ze gaven toen aan dat ze meteen alles zouden komen maken. Hierop hebben wij aangegeven dat we dit liever deden als wij zelf thuis zouden zijn, ivm het het vertrouwen, en dat de afspraak was dat ze zouden komen kijken zodat we konden bespreken wat er zou gebeuren. Toen werd aangegeven dat zij ons zouden bellen voor een nieuwe afspraak, maar dit is helaas tot op heden niet gebeurd. Wij zijn het vertrouwen in dit bedrijf volledig kwijt, dus de reparatie aan hen toevertrouwen willen we eigenlijk niet. Maar we kunnen zelf niks repareren omdat er nog altijd geen oplossing is.

De totale factuur van alle kozijnen/deuren is 13.862,21, we hebben hier 10.000,- van betaald.

Onze vraag is eigenlijk, wat moeten wij nu doen? Wij zijn steeds degene die contact op nemen, vanuit hen komt niks. We willen dit graag afsluiten zodat we weten of we het restbedrag nog achter de hand moeten houden of niet. Wat zijn onze rechten/plichten in deze?

Het werk is nog niet goed opgeleverd en dus ook niet door u aanvaard. Het gevolg is dat u de aannemer de tijd moet gunnen de gebreken en de fouten kosteloos te herstellen, echter dat behoeft niet eindeloos te worden herhaald. U kunt op een gegeven moment de overeenkomst ontbinden door het vertrouwen op te zeggen zodat u mogelijk nog geld terug kan vorderen van de aannemer, gevolgschade daaronder begrepen. Om juridisch geen fouten te maken is het misschien verstandig om de aansprakelijkstelling te laten opstellen door een jurist. Neemt u daartoe contact met mij op via info@rechtinjestad.nl?

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag