Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Gebrekkig produkt
Aangezien de producten nog geen drie jaar oud zijn ga ik vanuit dat dit onder de garantie van de leverancier valt (10 jaar garantie afgegeven). Kunt u mij advies geven over deze kwestie en welke vervolgen stappen logischerwijs te volgen zijn?
Hoe kan ik tussen een discussie over schuld tussen leverancier en aannemer uitstappen?
Alvast vriendelijk bedankt,
Het komt mij bijzonder voor dat er op basis van foto's gezien kan worden bij wie de fout ligt.
Zoals u de situatie heeft omschreven lijkt het mij dat de leverancier de partij is die als eerste naar de situatie zal moeten kijken of er geen defect aan het product zit. Als dat niet zeker is kan ook niet gesteld worden dat de fout bij de aannemer ligt.
Immers, als het product gebrekkig is kan het (in principe) niet aan de aannemer liggen. Daarnaast zal de leverancier waarschijnlijk niet akkoord gaan met de vaststelling van een onderzoeker van aannemer dat het product van de leverancier gebrekkig is.
U heeft garantie dus zal de leverancier dan moeten aantonen dat er iets anders aan de hand zou zijn. U kunt de leverancier op hun verplichting wijzen en schriftelijk verzoeken de situatie te onderzoeken.
U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel als u nog vragen heeft of juridische bijstand wenst.