Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geannuleerde bestelling toch verstuurd wordt?

Ik bestelde een artikel bij een webwinkel. Omdat ik via achteraf betalen kon bestellen dacht ik dat het veilig was.
Ik ontdekte daarna echter via een zoekmachine dat de website onbetrouwbaar was. Ik annuleerde de bestelling vrijwel direct, maar kreeg een mail van de webwinkel waarin stond dat annuleren niet meer mogelijk was. Het product is toen tegen mijn wens in toch opgestuurd. Het duurde weken, want het kwam uit China (terwijl ik dacht bij een Nederlandse winkel besteld te hebben).
Ik heb het pakket niet aangenomen en het is retour afzender gegaan. Nu wil de webwinkel 15 euro retourkosten in rekening brengen. Het achteraf betalen bedrijf vindt dat de webwinkel in z'n recht staat omdat er op hun site staat dat er retourkosten in rekening gebracht kunnen worden. Ik heb de bestelling echter GEANNULEERD, dus het had niet verzonden moeten zijn. Ik vind dat ik hiervoor niet hoef te betalen, maar met de webwinkel en het achteraf betalen bedrijf kom ik er niet uit.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag