Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Geachte meneer/mevrouw,
In juni ben ik op vakantie geweest in Cyprus waar we een huurauto had, deze hadden wij gehuurd bij Economycars, en zij hebben dat ondergebracht bij Hertz. De auto was standaard all risk verzekerd, muv. banden, ramen, en onderkant. Hiervoor heb ik een extra verzekering voor 35 euro afgesloten.
Een paar uur voor dat we de auto terug zouden brengen hebben we een lekke band gekregen, toen we de auto terugbrachten moesten we dit ineens toch betalen aan Hertz. Ze vertelden ons dat we het bedrag terug moesten declareren bij Economy cars omdat we daar de verzekering hebben lopen, dit hebben we gedaan. Gelijk na thuiskomst heb ik contact gezocht via mail,
hierop reageerde ze ook, maar zij vertelde me dat Hertz het bedrag moest terug betalen. Het laatste mailtje was dat ze wachtte op een laatste reactie vanuit Hertz. Dit is inmiddels 2 weken geleden, en er komt geen reactie meer van Economy cars. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met Hertz nederland, en Hertz Cyprus van beide krijg ik geen reactie. Wat kan ik nu het beste doen?
In juni ben ik op vakantie geweest in Cyprus waar we een huurauto had, deze hadden wij gehuurd bij Economycars, en zij hebben dat ondergebracht bij Hertz. De auto was standaard all risk verzekerd, muv. banden, ramen, en onderkant. Hiervoor heb ik een extra verzekering voor 35 euro afgesloten.
Een paar uur voor dat we de auto terug zouden brengen hebben we een lekke band gekregen, toen we de auto terugbrachten moesten we dit ineens toch betalen aan Hertz. Ze vertelden ons dat we het bedrag terug moesten declareren bij Economy cars omdat we daar de verzekering hebben lopen, dit hebben we gedaan. Gelijk na thuiskomst heb ik contact gezocht via mail,
hierop reageerde ze ook, maar zij vertelde me dat Hertz het bedrag moest terug betalen. Het laatste mailtje was dat ze wachtte op een laatste reactie vanuit Hertz. Dit is inmiddels 2 weken geleden, en er komt geen reactie meer van Economy cars. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met Hertz nederland, en Hertz Cyprus van beide krijg ik geen reactie. Wat kan ik nu het beste doen?
Als ik het goed begrijp heeft u de overeenkomst heeft u gesloten met Economycars en die hebben voor de uitvoering van het contract Hertz ingeschakeld. Dan is Economycars uw contractspartij en dus dat is ook het bedrijf dat u moet aanspreken.
ALs ze niet reageren op email adviseer ik u een brief te sturen. Reageren ze daarop ook niet dan moet u in Nederland naar de rechter om een vonnis te halen. Overigens is soms het versturen van een concept dagvaarding al voldoende om bedrijven te overtuigen om te betalen.