Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik heb een geschil met Lindorff/T-Mobile over een factuur van 6 jaar geleden.
Lindorff heeft de afgelopen 4 jaar wel ieder jaar een brief gestuurd, waarop ik reageerde met verzoek om de betreffende nota. De eerste keer vertelden ze me dat ze deze niet meer hadden, de andere 3 keer hebben ze gewoonweg niet meer geantwoord en stuurden ze een jaar later weer een nieuwe brief.
Inmiddels is het bedrag opgelopen tot ong 1200 euro en vraag ik me zodoende af waar ik sta?
Om het verhaal iets toe te lichten;
Ik had een 2-jarig telefoonabonnement-contract welke ik niet tussentijds kon stopzetten of bevriezen toen ik naar het buitenland verhuisde (dat terzijde), deze is mei 2005 ingegaan. Mei 2007 was de laatste maand van de overeenkomst en hierna is deze na inachtneming van een 3-maanden opzegtermijn stopgezet. Eind 2007 kwam T-Mobile/Lindorff nog door met een boodschap dat er een openstaande nota was. Welke dit was, was me op dat moment nog onduidelijk, echter was ik alweer druk bezig met mijn terugkeer naar NL en wilde dit in NL verder uitzoeken en adh hiervan wel/niet betalen. Eenmaal in NL, stom van mezelf natuurlijk, gelaten voor wat het was en verder ook niks meer van gehoord. Anderhalf jaar later de eerste brief van Lindorff, waarop ik dus om de orginele nota vroeg. Deze hadden ze niet meer, waarop ik uiteraard heb gereageerd niets te betalen zolang er geen duidelijkheid is waarover het gaat. Inmiddels 6 jaar later wordt de bal nog steeds over een weer gespeeld, echter hebben ze me nu een waslijst facturen gestuurd waarbij zelfs rente over een bedrag van 2003-2012 wordt berekend. Nog steeds zijn ze niet duidelijk om welke nota het nu precies gaat.
Daarnaast heb ik de twijfel over de correctheid van de facturen, ik heb immers geen gebruik gemaakt van die telefoon gezien het feit dat ik in het buitenland woonde, desondanks lopen de bedragen op de facturen erg uiteen. Plus het adres dat op de facturen staat woonde ik destijds al 5 jaar niet meer, terwijl T-Mobile destijds wel de post op het correcte woonadres stuurde. Echter, kan ik insinuaties die ik hieruit krijg niet hard maken, want ik heb nul administratie over van die periode. Het telefoonnummer is al 5 jaar geleden opgezegd, het `schijnt` te gaan om een factuur van 6 jaar geleden, de bankrekening die ik toen had heb ik inmiddels ook al niet meer, dit was immers een studentenrekening, het emailadres waar ik toen de correspondentie mee deed heb ik gedelete vanwege een hardnekkig virus en het laatste waar ik me mee bezig hield toen ik terug emigreerde, was al mijn papieren administratie...Al met al, het enige waar ik nog op terug kan vallen is de hulp van mijn toenmalige bank, maar dan moet ik wel weten om welke factuur het precies gaat.
In hoeverre staat Lindorff/T-Mobile nog in hun gelijk als ze stellen dat ik voor een bepaalde datum moet betalen of een betalingsbewijs moet overleggen? En tot hoever kan dit escaleren?
Alvast dank voor uw hulp en reactie!
Hallo,
Om maar meteen in te gaan op escalatie, mogelijk zal de wederpartij u dagvaarden om zo u door de rechter te laten veroordelen tot betaling van het openstaande bedrag. Als er inderdaad een opeisbare vordering is dan kan de wederpartij vanaf het moment van opeisbaarheid tot aan de dag der voldoening wettelijke rente berekenen over het bedrag. Daar heeft ze trouwens ook recht op als ze niet naar de rechter gaat, maar langs buitengerechtelijke weg vordert.
Maar de bewijslast rust op de wederpartij. Zij stellen dat zij een vordering op u hebben, dus zij zullen moeten bewijzen dat er inderdaad sprake is geweest van een verschuldigd bedrag. Zolang ze dat niet (kunnen) doen en u ook geen flauw idee heeft van waar het om gaat adviseer ik u niet te betalen.
Wel vraag ik me af of u per aangetekende brief heeft gecorrespondeerd of ergens anders uit volgt dat de wederpartij uw brieven heeft ontvangen? Als dat niet het geval is adviseer ik u alsnog te vragen om een specificatie, maar dan per aangetekende brief.
Advocaat