Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte heer/mevrouw,

Op 17-12-2012 werd via een automatische incasso van Vodafone 422,65 euro afgeschreven van mijn bankrekening.
Op mijn rekening specificatie staat dat ik voor 322,28 euro buiten mijn datalimiet verbruikt zou hebben.
Ik heb al jaren een abonnement bij Vodafone en heb nog nooit een rekening zo hoog als deze gehad. De rekening is extreem hoog t.a.v. van mijn rekeningen de afgelopen jaren.
Mijn gebruik van internet was afgelopen maand zeker niet meer dan andere maanden.

Op 17-12-2012 heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone. Ook deze bevestigden dat het dataverbruik extreem hoog was t.a.v. andere maanden, ze konden echter niet zien door welk gebruik dit precies komt omdat dit i.v.m. de privacy niet wordt geregistreerd.
Vodafone registreert alleen wanneer er gebruik wordt gemaakt van internet en hoeveel mb/gb dit is.
Ik zou in November meer dan 11 gb hebben gebruikt!
Ik kan volgens hun niet anders dan het zo laten...ik krijg geen enkel bedrag van hen terug.
In de avond van 17 december heb ik via de facebook site van Vodafone nogmaals contact opgenomen. Deze vertelden mij dat ik ook deze maand al meer dan 5 GB vebruikt heb en ik deze maand dus weer een hoge rekening zal krijgen.
Ik voel mij er machteloos en weet niet welke rechten ik heb en welke stappen ik kan ondernemen.

Beste vraagsteller,
juridisch moet u bewijzen dat u geen gebruik heeft gemaakt van intenetdiensten: kan de telefoon niet worden uitgelezen? Als u de betalingen terughaalt op opschort kunt u natuurlijk verwachten dat de provider de dienstverlening stopzet. Dus dat leidt tot meer problemen.
Misschien kunt u het beste direct naar de telefoonwinkel en het toestel laten nakijken.

Beoordeel dit antwoord:

Geachte vraagsteller,

Uit persoonlijke ervaring kan ik U adviseren inderdaad direct naar de winkel te gaan en uw toestel te laten controleren. Het kan namelijk zo zijn dat uw toetstel is besmet met een virus die ervoor zorgt dat U permanent contact maakt met internet.

Juridisch gezien is er evenwel sprake van verbruik en is Vodafone gerechtigd tot incasso. Indien een virus wordt vastgesteld zijn zij wellicht eerder genegen de facturen te crediteren (wederom uit persoonlijke ervaring).

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag