Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Geachte heer/mevrouw,

Mijn huurwoning wordt gerenoveerd. Vantevoren zijn wij uitgebreid geinformeerd en is de 'woningadviseur' bij ons in huis geweest om alles langs te lopen en heeft verteld welke kamers e.d. leeg moesten. Voor deze renovatie staat 8 werkdagen, dit is medegedeeld door de woningstichting en staat op het formulier wat de planning en werkzaamheden beschrijft. Nu krijgen wij van de bouwvakkers (extern bedrijf) zelf te horen dat 8 werkdagen nooit gaat lukken. puur omdat dit te kort dag is (zijn geen vertragingen opgelopen in huis). De woningstichting heeft zich nog niet laten zien en nadat ik ze afgelopen vrijdag gebeld had om te vragen of de renovatie werkelijk uitloopt was er niemand bereikbaar.

We kunnen niet douchen, toiletpot word dagelijks los teruggeplaatst (doorspoelen met emmer water), geen warm water.

Moeten wij accepteren dat deze werkzaamheden meer tijd in beslag nemen? Morgen bel ik weer naar de woningbouw maar weet niet wat mijn rechten zijn. Heb ik recht op compensatie?

Compesatie?
U heeft denk ik recht op compensatie wegens gedorven huurgenot als de werkzaamheden langer duren dan redelijkerwijs nodig. De Woningstichting heeft met de door haar genoemde termijn feitelijk zelf aangegeven wat redelijkerwijs nodig is.
Insteek
Je kunt een e-mail (met ontvangst- en leesbevestiging) sturen waarin je aangeeft dat door de overlast die met de werkzaamheden gepaard gaat het woongenot op zijn best halveert en dat je daarom wegens niet leveren van correct huurgenot aanspraak maakt op schadevergoeding gelijk aan 50% van de huursom over de periode van de uitloop, met een sommatie er voor te zorgen dat er geen uitloop zal zijn. Ik hoop dat dit de Woningstichting er toe aanzet om bij de aannemer op tempo aan te dringen. Dat moet dan de gevreesde overlast beperken. Het recht is vaak trager dan de werkelijkheid, vandaar dat ik insteek op een proactieve "druk".

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag