Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Garantie op koelkast

Mijn koelkast (gekocht bij BCC) vertoont kuren (de LED-verlichting knipperde eerst een beetje, toen steeds meer en nu doet hij het helemaal niet meer) en kan blijkbaar niet meer gerepareerd worden. De reparatie valt onder de garantie, dat is het probleem niet. Het probleem zit 'm om te beginnen in het feit dat het/de benodigde reserve-onderde(e)l(en) niet meer te krijgen is/zijn. Daarbij heeft BCC weliswaar aangeboden om of de koelkast te restitueren of om te ruilen met een ander exemplaar, maar bij beide opties ontstaat dan eigenlijk hetzelfde probleem: bij de restitutie is het bedrag bij lange na niet genoeg om een gelijkwaardige koelkast aan te kunnen schaffen (de concurrent heeft exact dezelfde koelkast in haar assortiment, maar dat scheelt 150 euro), en bij omruilen ga ik er nogal op achteruit omdat BCC geen gelijkwaardige koelkast meer in het assortiment heeft. Handelt BCC correct, of zouden zij meer kunnen/moeten doen voor mij?
Alvast bedankt en een fijne avond.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag