Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Fabrikant geen verantwoordelijkheid voor fabricage fout?

Een tijdje terug heb ik een gloednieuwe tv besteld. De tv is bij het optillen van de doos uit de doos gegleden en is toen op mijn voet beland. Mijn voet lag open en ik moest per direct naar het ziekenhuis waar ze mijn wond hebben verschoond en foto's van m'n voet hebben gemaakt. De beentjes in mijn voet bleken gekneusd te zijn. Tot vandaag de dag heb ik last van het incident en ook heb ik een super lelijk litteken eraan overgehouden.
Wat betreft het ongeluk, is dat veroorzaakt door een fout in het design van de doos. De doos is zodanig in elkaar gezet dat bij het tillen ervan de onderkant openvalt waardoor de tv (die overigens tussen de 21-24 kg zwaar is) op mijn voet terecht is gekomen. Daarnaast staat er ook geen waarschuwing o.i.d. op de doos zelf zodat de klant weet dat de onderkant open kan vallen bij het tillen van de doos. Ik heb meerdere malen per mail contact gehad met de fabrikant hierover, maar zij schuiven het allemaal van zich af. Niet alleen weigeren zij mij een compensatie te bieden voor de schade en het leed dat hun fout heeft veroorzaakt, ze weigeren ook het ontwerp van de doos aan te passen.
Ik wil heel graag dat er naar mij en mijn pijn geluisterd wordt, maar ze negeren mij nu volledig. Ik heb bewijs van mijn bezoek aan de spoedeisende hulp, ik heb een getuige van wat er precies gebeurd is en ik heb de doos van de tv bewaard (ook al gaat het om een case van een paar maanden terug). Ik zit echt met m'n handen in mijn haar. Er is mij iets slechts overkomen door een fabricage fout van een groot, bekend bedrijf als de fabrikant, maar zij weigeren om zich professioneel te gedragen en om mij een terechte compensatie te bieden.
Het voorval vond plaats tijdens mijn zomervakantie, dus heb ik letterlijk een hele week van mijn vakantie hieraan verspild. Na het incident kon ik amper lopen. Daarnaast had ik voor een hele lange tijd problemen met het uitvoeren van ADL-activiteiten. Ook heb ik vanwege het incident een week vrij moeten nemen van werk. Tot vandaag de dag heb ik pijn bij het traplopen en zelfs tijdens het slapen ervaar ik pijn wanneer ik in bepaalde posities lig. Al met al heeft dit veel schade toegebracht aan de kwaliteit van mijn leven en wil ik dat er serieus wordt gekeken naar mijn case. Iedereen die ik er over spreek staat versteld van hoe onbeschoft en onprofessioneel de fabrikant ermee is omgegaan. Ik heb mijn klacht een tijdje terug ook ingediend via consumentenbond.nl, maar ook daar gaat de fabrikant niet op in.
Bij deze zou ik u graag willen verzoeken mij alstublieft bij te staan en mij te helpen. Mocht u er behoefte aan hebben, kan ik mijn mails naar de fabrikant ook naar u sturen. Ik hoop oprecht dat ik geholpen kan worden door u dan wel een collega van u. Ik voel me belazerd en hulpeloos.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag