Wonen, Buren
Particulier
Extra kosten energieverbruik terugkrijgen?
De verhuurder van deze appartementen is NAAM
Toen ik hier kwam wonen heb ik een energiecontract afgesloten via NAAM ENERGIEBEDRIJF met een vast tarief. Toen ik mijn facturen binnen kreeg van de maanden april en mei schrok ik heel erg van mijn energieverbruik. Deze was heel erg hoog (in kWh) waardoor ik gelijk dacht dat er iets mis was. 24 juni stuur ik daarom voor het eerst een mail naar NAAM met de vraag hoe mijn energieverbruik zo hoog kan zijn. Als reactie kreeg ik dat ik een foto moest sturen van mijn warmtepomp. Dit had ik gelijk gedaan. Ik kreeg daarna mijn factuur van juni en deze was nog veel hoger. Toevallig wonen 3 kennissen van mij ook in de NAAM APPARTEMENTENCOMPLEX (3 verschillende appartementen), dus ik had bij hen geïnformeerd wat hun stroomverbruik was. Na het zien van hun stroomverbruik wist ik zeker dat er iets mis was.
Ik maakte dit gelijk kenbaar aan NAAM. Van NAAM bleef ik het antwoord krijgen dat zij niks afwijkend zagen en dat het “normaal” was. Ik heb dus zelf contact op moeten nemen met (warmtepomp), (netbeheerder), (leverancier) en de Bont. Bij netbeheerder en leverancier werd ik van de een naar de ander gestuurd, ofwel van het kastje naar de muur en zij wilden/konden mij niet helpen. Ik heb meerdere keren met de Bont contact gehad, maar ook zij konden niks voor mij betekenen. In de tussentijd heb ik altijd contact gehouden met NAAM, terwijl ik zelf door bleef zoeken naar waar het mis gaat met mijn energieverbruik. Uiteindelijk, na weken/maanden gemaild en gebeld te hebben kwam er iemand langs om te kijken of mijn warmtepomp wel goed ingesteld stond. NAAM had mij helemaal in het begin gevraagd een foto van mijn warmtepomp instellingen te sturen. Daaruit konden zij opmaken dat er niks “mis” mee was en dat mijn warmtepomp niet op koelen stond. Dus daar lag het niet aan, volgens hen.
kwam dus langs (EIND OKTOBER PAS) en constateerde gelijk dat mijn warmtepomp NIET goed ingesteld stond, waardoor mijn energieverbruik heel veel hoger is. Hierdoor heb ik enorm veel extra ONTERECHTE kosten gemaakt. Daarnaast bleek dat mijn warmtepomp wel degelijk heeft staan koelen, wat ook geresulteerd heeft in een veel hoger verbruik. Ik was in de veronderstelling (door NAAM) dat deze niet op koelen stond. Als ik dit had geweten had ik de instellingen gelijk aan laten passen, zodat de pomp niet meer op koelen zou staan! heeft zwart op wit gezet dat mijn warmtepomp dus niet goed ingesteld stond. Hier kan ik als huurder niks aan doen. Ik mail dit vervolgens door naar NAAM om aan te tonen dat er dus wel degelijk iets fout was, waardoor ik extreem veel heb verbruikt. Ik heb hen gevraagd om hun verantwoordelijkheid te nemen en mij de teveel gemaakte (onterechte) kosten te vergoeden. NAAM antwoordt hierop dat het mijn verantwoordelijkheid is en dat zij hier buiten staan en mij niks vergoeden. Ik heb gelijk in juni aan de bel getrokken bij NAAM, maar zij zijn super nalatig geweest en hebben mij in de kou laten staan. Zelf nadat ik meldingen bleef maken dat er iets niet klopte en mijn verbruik steeds bleef stijgen. Als NAAM mijn melding serieus genomen had, hadden ze langs kunnen sturen en was het in juni al geconstateerd dat er dingen verkeerd ingesteld waren. In plaats daarvan hebben zij geen actie ondernomen en heb ik het zelf uitgezocht. Hier is helaas super veel tijd overheen gegaan (kan ik niks aan doen als huurder), waardoor er in de maanden juli, augustus, september en oktober nog lekker veel extra kosten bij zijn gekomen voor mij. Ik ben van mening dat hun verantwoordelijkheid moeten nemen en mij de teveel gemaakte kosten moeten terugbetalen. Dit gaat om honderden euro's in een paar maanden tijd. Ik als huurder heb niks verkeerd gedaan.
Toen ik hier kwam wonen heb ik een energiecontract afgesloten via NAAM ENERGIEBEDRIJF met een vast tarief. Toen ik mijn facturen binnen kreeg van de maanden april en mei schrok ik heel erg van mijn energieverbruik. Deze was heel erg hoog (in kWh) waardoor ik gelijk dacht dat er iets mis was. 24 juni stuur ik daarom voor het eerst een mail naar NAAM met de vraag hoe mijn energieverbruik zo hoog kan zijn. Als reactie kreeg ik dat ik een foto moest sturen van mijn warmtepomp. Dit had ik gelijk gedaan. Ik kreeg daarna mijn factuur van juni en deze was nog veel hoger. Toevallig wonen 3 kennissen van mij ook in de NAAM APPARTEMENTENCOMPLEX (3 verschillende appartementen), dus ik had bij hen geïnformeerd wat hun stroomverbruik was. Na het zien van hun stroomverbruik wist ik zeker dat er iets mis was.
Ik maakte dit gelijk kenbaar aan NAAM. Van NAAM bleef ik het antwoord krijgen dat zij niks afwijkend zagen en dat het “normaal” was. Ik heb dus zelf contact op moeten nemen met (warmtepomp), (netbeheerder), (leverancier) en de Bont. Bij netbeheerder en leverancier werd ik van de een naar de ander gestuurd, ofwel van het kastje naar de muur en zij wilden/konden mij niet helpen. Ik heb meerdere keren met de Bont contact gehad, maar ook zij konden niks voor mij betekenen. In de tussentijd heb ik altijd contact gehouden met NAAM, terwijl ik zelf door bleef zoeken naar waar het mis gaat met mijn energieverbruik. Uiteindelijk, na weken/maanden gemaild en gebeld te hebben kwam er iemand langs om te kijken of mijn warmtepomp wel goed ingesteld stond. NAAM had mij helemaal in het begin gevraagd een foto van mijn warmtepomp instellingen te sturen. Daaruit konden zij opmaken dat er niks “mis” mee was en dat mijn warmtepomp niet op koelen stond. Dus daar lag het niet aan, volgens hen.
kwam dus langs (EIND OKTOBER PAS) en constateerde gelijk dat mijn warmtepomp NIET goed ingesteld stond, waardoor mijn energieverbruik heel veel hoger is. Hierdoor heb ik enorm veel extra ONTERECHTE kosten gemaakt. Daarnaast bleek dat mijn warmtepomp wel degelijk heeft staan koelen, wat ook geresulteerd heeft in een veel hoger verbruik. Ik was in de veronderstelling (door NAAM) dat deze niet op koelen stond. Als ik dit had geweten had ik de instellingen gelijk aan laten passen, zodat de pomp niet meer op koelen zou staan! heeft zwart op wit gezet dat mijn warmtepomp dus niet goed ingesteld stond. Hier kan ik als huurder niks aan doen. Ik mail dit vervolgens door naar NAAM om aan te tonen dat er dus wel degelijk iets fout was, waardoor ik extreem veel heb verbruikt. Ik heb hen gevraagd om hun verantwoordelijkheid te nemen en mij de teveel gemaakte (onterechte) kosten te vergoeden. NAAM antwoordt hierop dat het mijn verantwoordelijkheid is en dat zij hier buiten staan en mij niks vergoeden. Ik heb gelijk in juni aan de bel getrokken bij NAAM, maar zij zijn super nalatig geweest en hebben mij in de kou laten staan. Zelf nadat ik meldingen bleef maken dat er iets niet klopte en mijn verbruik steeds bleef stijgen. Als NAAM mijn melding serieus genomen had, hadden ze langs kunnen sturen en was het in juni al geconstateerd dat er dingen verkeerd ingesteld waren. In plaats daarvan hebben zij geen actie ondernomen en heb ik het zelf uitgezocht. Hier is helaas super veel tijd overheen gegaan (kan ik niks aan doen als huurder), waardoor er in de maanden juli, augustus, september en oktober nog lekker veel extra kosten bij zijn gekomen voor mij. Ik ben van mening dat hun verantwoordelijkheid moeten nemen en mij de teveel gemaakte kosten moeten terugbetalen. Dit gaat om honderden euro's in een paar maanden tijd. Ik als huurder heb niks verkeerd gedaan.