Stel vraag

Particulier


er is op 5 oktober 2012 bij ons ingebroken en er is voor een aanzienlijk bedrag weg gehaald.heb aangifte gedaan en de verzekering gebeld die een expert heeft gestuurd die is 10 minuten geweest toen is er weer een inspecteur 5 uur bij ons geweest en heb het gevoel dat de verzekering het niet zo nou neemt en ons maar laat wachten het is nu 28 januari heb weer gebeld maar krijg weer geen normaal antwoord kan nog wel even duren en dat was het dan wat kan ik doen

De verzekeraar (laten!) aanspreken op het feit dat deze de schade "voortvarend" moet afhandelen om niet in strijd te komen met Gedragsregels. Dat is een rol voor een eigen deskundige (contra-expert). Deze "knechten" worden, juist om schadebehandeling in balans te brengen, betaald van een vergoeding die u, boven uw schade, ontvangt van de verzekeraar. Ik begrijp dus niet waarom u 'doe het zelft".

Beoordeel dit antwoord:



U kunt de verzekeraar sommeren om alsnog binnen 14 dagen de schade af te handelen en erop wijzen dat u anders het KiFiD in zult schakelen.

Als u een assurantietussenpersoon heeft, hoort deze de verzekeraar 'achter de vodden' te zitten.

Een contra-expert heeft hiermee vooralsnog niets van doen; dat speelt pas als u het niet eens bent met het schadebedrag.

U kunt voor meer advies/hulp vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met een van de juristen hier, bijv. via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag