Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Energieleverancier na aanbetaling onbereikbaar?

Ruim een jaar geleden sloot ik een overeenkomst met een energieservice betreffende de plaatsing van zonnepanelen op mijn woning. De helft van de kosten werden aanbetaald (€ 2286,29). De plaatsing is nog steeds niet uitgevoerd. De afgelopen 8 maanden heb ik via e-mails, telefoon en aangetekende brief getracht contact te krijgen met het bedrijf. Geen enkele reactie. Het bedrijf reageert op geen enkele manier op mijn verzoeken om contact en zelfs bij het volgen van hun klachtenprocedure volgt er geen reactie. Het bedrijf is niet aangesloten bij de Geschillencommissie. Bij mijn bezoek aan het kantoor bleek niemand aanwezig en maakte de ruimte een verlaten indruk. Bij mijn weten staat het bedrijf niet genoteerd als failliet. Er was ook geen reactie op mijn mededeling dat ik de overeenkomst ontbind. De aangetekende brief daaromtrent bleek onbestelbaar. Ik wil juridische stappen ondernemen in een poging in ieder geval mijn aanbetaling terug te krijgen. Wat is de beste manier om dit te doen? Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering afgesloten.

Ik heb uw vraagstelling belezen en het lijkt erop dat hier sprake is van een 'spookconstructie' met wellicht vele gedupeerden. Om een juridische procedure op te zetten zal er eerst onderzoek gedaan moeten worden naar de werkwijze van het bedrijf en de verantwoordelijken daarin. Dit gaat wel een bepaalde tijd in beslag nemen maar gezien het bedrag waar het om gaat lijkt mij dit wel de moeite. Als u nader contact met mij opneemt via dit platform kan ik u voorzien van nadere informatie.

Gegroet, de heer Groenewegen, J.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw reactie op mijn vraag.
Ik ben er niet zo zeker van dat het hier om een 'spookconstructie' gaat. Iemand van het bedrijf (bij onderzoek van mij bleek hij de directeur) is bij mij langs geweest bij het opstellen van de opdracht. Bij mijn buren heeft het bedrijf 3 jaar geleden zonnepanelen gelegd. Toen werd niet om een aanbetaling gevraagd. De website van het bedrijf (veba-energie.nl ) ziet er professioneel uit, maar contact met het bedrijf en de directeur blijkt voor mij onmogelijk. Er zijn vergelijkbare klachten bij Google review over dit bedrijf binnengekomen. Mijn inschatting is dat het bedrijf in financiële problemen zit en daarom alle contacten blokkeert. Heeft het zin om het bedrijf bij de politie aan te geven voor oplichting?


Mijn excuses voor de late reactie. Ondanks het feit dat er financiële problemen binnen het bedrijf zouden bestaan is het niet correct om anderen daar de dupe van te maken. Het lijkt mij dan ook dat u hiervan aangifte doet, al kan het wel erg lang gaan duren voordat er reactie komt vanuit Justitie. Wat ook van belang is, is dat de bestuurder van de BV of bedrijf in persoon aansprakelijk wordt gesteld. Hiermee, is dan een civiele rechtszaak op te zetten. Met uw welbevinden kan ik u hierin bijstaan. U mag eventueel contact opnemen middels mailadres: groenewegenjuristen@gmail.com.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Mijn dank voor uw reactie en nuttig advies. Ik heb afgelopen week bij de politie tegen de directeur van het bedrijf aangifte gedaan vanwege oplichting. Ik wacht nu eerst verder af of dit in behandeling wordt genomen. Zo niet, dan kom ik graag bij u terug voor het opstarten van een civiele rechtszaak.


Fijn om te vernemen dat een en ander gestalte krijgt. Ik verneem dan ook graag nader van u. U mag mij middels mailadres: groenewegenjuristen@gmail.com nader berichten.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag