Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Eis andere auto bij leasemaatschappij?
In juni 2023 een auto via een leasemaatschappij aangeschaft, ben zelf werkzaam als zzp-er in de zorg. In november 2023 kreeg de auto problemen ten aanzien van de schakelbak. Dit is door 2 onafhankelijke garages vastgesteld. Nadat er een 2x systeemupdate heeft plaatsgevonden, bleef het probleem. Bij een andere garage heeft er een flusch plaatsgevonden ten aanzien van de automaatbak. Hierbij was de constatering dat de automaatbak kapot was. Het leasebedrijf hiervan op de hoogte gesteld, en de garage hier in de buurt en ik mocht een overzicht maken van de kosten om deze automaatbak te vervangen. Hierop reageerde de leasemaatschappij, dat ze de auto ophaalde en deze bij de garage lieten maken waar de auto vandaan kwam. Dit was in de week voor kerstmis 2023. In het app contact werd eerst gesproken over revisie, hierop ging ik niet akkoord, en eiste een nieuwe automaatbak. Hierop werd gezegd er komt een nieuwe in. Vandaag weer gebeld met de leasemaatschappij, omdat de auto nog steeds niet retour is. Reden is steeds een ander iets, ziekte monteurs et cetera. Nu was vandaag het antwoord dat ze moesten gaan kijken wat er aan de hand was en dat er dan een revisiebak in wordt gezet als dit het probleem was. Dit is al half december aangegeven dat dit het probleem was. En er een akkoord is gegeven dat er een nieuwe automaatbak in zou komen. Wat kan ik hier in eisen? Om dit op hele korte termijn opgelost te hebben. Of kan ik eisen bij de leasemaatschappij dat ik een andere auto wil? Dit gaat nu al zolang duren, en heb mijn auto heel hard nodig voor mijn bedrijf.