Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Eind vorig jaar ben ik 2 maanden bezig geweest om een sluitzegels te laten maken. Heel veel mailtjes, bellen (vaak geen gehoor en reactie) Heb ik het ontvangen. Helaas voldeed de kwaliteit niet. Uiteindelijk heb ik een mail gestuurd dat ik de opdracht annuleer en de fout geleverde sluitzegels niet betaal en ook de orderkosten niet. Goed geleverde sluitzegels wil ik wel betalen. Daar heb ik tot op heden niks gehoord. Geen nieuwe factuur of herinnering. Nu krijg ik ineens een incassobrief met het gehele bedrag en 100 euro incasso kosten. Ik heb het bedrijf gegoogled en nu blijkt het failliet te zijn. Wat moet ik met deze betaling doen? Moet ik dit betalen en hoe moet ik hiermee omgaan? Ze hebben tenslotte nooit een herinnering gestuurd of contact met mij gezocht.

Ik begrijp dat u nog niets betaald heeft. Maar als er goede sluitzegels geleverd zijn moet u die betalen. De sluitzegels die niet goed zijn hoeft u niet te betalen maar die moet u wel terugsturen. U kunt er dan ook een briefje bij doen waarin u uitlegt welk deel u wel betaald en waarom. BIj dat briefje kunt u ook de mails bijvoegen die u heeft gestuurd. ALs u dat doet dan verwacht ik dat de curator het er verder bij laat zitten.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw advies. Ga ik doen.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag