Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
een locaal uwv werkbedrijf wijkt af van het landelijk beleid inzake plichten ww-uitkering. In plaats van de verplichte digitale dienstverlening voor iedereen hebben zij een persoonlijke service. Deze houdt in dat slechts voor 1 รก 2 doelgroepen er een VERPLICHTE (service?) 2 wekelijkse afspraak op het kantoor nagekomen dient te worden. Mag dit, en moet de afspraaktijd in een schappelijke verhouding staat met de betreffende reistijd? Voor sommigen 4 uur reistijd voor een afspraak van 15 minuten! Kortom mag een locaal werkbedrijf afwijken van wat landelijk bepaald is en bovendien discriminerend (want geldt niet voor alle doelgroepen) werken en daarbij nog onredelijke verwachtingen hebben?
De bedoeling van u is ongetwijfeld dat u weer zo snel mogelijk weer aan het werk kunt en niet meer afhankelijk bent van een ww uitkering. Het is dan toch mooi dat een UWV werkbedrijf er voor kiest om juist niet alleen een digitale dienstverlening te hebben maar juist kiest voor een afspraak op kantoor en daardoor ook meer persoonlijke aandacht kan besteden aan die personen. En mogelijk kost het wat reistijd maar als de kans dat u daardoor een baan vindt groter wordt dan is u die reistijd ongetwijfeld wel waard.