Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Een jaar geleden heeft mijn bedrijf een aantal bedrijfsactiviteiten overgenomen van een ander bedrijf, hoofdzakelijk bestaande uit een aantal langlopende abonnementsovereenkomsten. Leidend in deze overname, en dus de bepaling van de waarde en de overnamesom, was een lijst met welke klanten op welke momenten welke kosten in rekening krijgen gebracht.

Nu bijna een jaar later komt de verkoper er vlak voor een van de grootste abonnementsposten zich aandient mee dat deze fout gecommuniceerd is destijds, en wij slechts een fractie van het originele bedrag mogen factureren, en hij de rest voor 'andere diensten' zelf in rekening zal brengen bij de klant. Feitelijk dus een grote devaluatie van onze aankoop van enkele duizend euro's.

Wij willen liefst niet dat de klant in kwestie de dupe wordt van deze kwestie, of er uberhaupt partij in wordt. Welke rechten hebben wij in deze tegenover de verkoper om schadeloos gesteld te worden?

Wat al verkocht is mag verkoper zich niet toe-eigenen. Uiteraard is het een kwestie van uitleg van de overeenkomst, maar als de koopsom er aantoonbaar op is afgestemd lijkt het me dat u sterk staat. Daarbij komt dat u in principe mocht vertrouwen op door koper verstrekte informatie, zodat deze zich niet gemakkelijk kan beroepen op een eigen "vergissing". Als dit een beetje in de papieren dreigt te lopen raad ik aan meteen een advocaat in te schakelen. Deze kan hem dan direct sommeren om de klanen in deze met rust te laten.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag