Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


een bekende touroperator die carvavans en tenten aanbied heeft ons in juni bericht gegeven dat onze vakantie in fankrijk doorgang kon krijgen met de vraag daarbij de reissom over te maken.
vervolgens hebben we de reissom meteen overgemaakt. daarop volgend kregen we de vouchers van de camping.
gisteren kregen we bericht dat de camping gesloten zou zijn. Dit is geheel niet het geval. de V tenten staan gewoon op de camping en een neef van mijn man is op het moment op de camping en receptie daar geeft ook aan dat gasten gewoon welkom zijn ook in een tent. ook andere touroperators zijn op dit moment op de camping aanwezig. we komen geen kant op met hen we hebben keuze of ander camping boeken en verschil voor 50% bijbetalen of een voucher die maar 1 jaar geldig is. en wij willen dit jaar of volgend jaar gewoon weer naar die camping. is ook nog te boeken via de camping. Dus wij vinden dat zij in gebreke blijft. zij wisten al in mei of juni dat zij geen zaken meer zouden doen met die camping en ook eerdere gasten voor die camping hebben al eerder bericht gehad. zij bericht pas 2 weken voor vertrek dat het helaas niet meer gaat lukken. alternatieven zijn niet wat wij willen. of fors duurder of in een streek wat ons niet trekt. wij denken dat we in ons recht staan omdat zij zelf in gebreke blijven om ons geld binnen 14 dagen terug te krijgen.
meisje aan telefoon mag verder niets dan elke keer zeggen dat we de voucher moeten accepteren of andere accomodatie zoeken met een meer prijs.

we krijgen ook geen meerdere te spreken en worden al tot 2 keer toe afgescheept dat we er toch nog maar goed over na moeten denken en eieren voor ons geld moeten kiezen en dan kans hebben met voucher om ergens volgend jaar als we daar geen gebruik van wensen te maken een keer ons geld terug te krijgen.

wat is ons recht in deze? en als we recht hebben op geld terug hoe moeten we dit dan voor elkaar krijgen. we worden continu afgescheept.

Ik hoor het graag wat de mogelijkheden zijn.

Nakoming eisen maar wel rekening houden met het feit dat de juridische afwikkeling hiervan te lang op zich laat duren en u wil met vakantie. Dus ik zou dat opnieuw boeken en een jurist de reisoperator aansprakelijk stellen omdat hij zijn verplichtingen niet kan nakomen en dus in verzuim is,
( wanprestatie ) Dat betekent ook dat u meerkosten kan verhalen. Ik kan u behulpzaam zijn met de vordering en juridisch gedeelte , dat naar ik schat wel twee maanden zal gaan duren. De andere optie is een kort geding maar dat is veel te duur.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag