Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Duur garantie op herstelwerkzaamheden?
In februari 2020 heb ik de elektrische installatie in mijn huis laten aanleggen door een elektricien. Ik heb hem zelf ingehuurd, dus niet via een aannemer of bouwbedrijf.
De installatie heeft gedurende de afgelopen 3 jaar over het algemeen, goed gewerkt.
In augustus van 2022 hebben we echter een storing gehad in de sturing van de vloerverwarming kleppen. Daarop hebben we de elektricien ingeschakeld en het leek er op dat hij het probleem had kunnen tackelen. Echter kwamen we er in juni 2023 achter dat het probleem, waarvan we dachten dat het opgelost was en waarvoor we ook een factuur ontvingen en betaalden destijds, nog steeds in het systeem zat. Het probleem was dus in 2022 niet goed opgelost.
We hebben dit weer gemeld bij de elektricien. Die is weer langsgekomen en die heeft geconstateerd dat de initiƫle opbouw (sturing van de kleppen) niet goed zat. Iets wat ze zelf in 2020 hebben aangelegd. De elektricien wist hoe hij het moest oplossen en dat heeft hij begin juli 2023 ook gedaan.
Mijn vraag:
heb ik recht op garantie, op de 'herstelling' die de elektricien in 2022 uitvoerde, maar die helaas de oplossing voor het probleem niet was.
Ik vraag dit, omdat de elektricien mij vorige week een factuur stuurde voor de werkzaamheden van juli 2023. Het verhelpen van hetzelfde probleem als in 2022, waarvan hij pretendeerde het toen verholpen te hebben.
De installatie heeft gedurende de afgelopen 3 jaar over het algemeen, goed gewerkt.
In augustus van 2022 hebben we echter een storing gehad in de sturing van de vloerverwarming kleppen. Daarop hebben we de elektricien ingeschakeld en het leek er op dat hij het probleem had kunnen tackelen. Echter kwamen we er in juni 2023 achter dat het probleem, waarvan we dachten dat het opgelost was en waarvoor we ook een factuur ontvingen en betaalden destijds, nog steeds in het systeem zat. Het probleem was dus in 2022 niet goed opgelost.
We hebben dit weer gemeld bij de elektricien. Die is weer langsgekomen en die heeft geconstateerd dat de initiƫle opbouw (sturing van de kleppen) niet goed zat. Iets wat ze zelf in 2020 hebben aangelegd. De elektricien wist hoe hij het moest oplossen en dat heeft hij begin juli 2023 ook gedaan.
Mijn vraag:
heb ik recht op garantie, op de 'herstelling' die de elektricien in 2022 uitvoerde, maar die helaas de oplossing voor het probleem niet was.
Ik vraag dit, omdat de elektricien mij vorige week een factuur stuurde voor de werkzaamheden van juli 2023. Het verhelpen van hetzelfde probleem als in 2022, waarvan hij pretendeerde het toen verholpen te hebben.