Wonen, Buren
Particulier
Dreiging afsluiting door niet betaalde energierekening huurder?
Nu heeft de huurder zelf een energiecontract afgesloten, maar u raadt het misschien al, ook niet betaald.
Nu zit er in de brievenbus een aanmaning en heb ik netjes gebeld, maar dreigen ze toch met afsluiting. Dit betekent nog meer kosten.
De huurder is gelukkig wel volgens afspraak vertrokken.
Het huis staat nu leeg en te koop (al verkocht onder voorbehoud). Kunnen ze nu toch nog gewoon gaan afsluiten, of mag dat niet ?
De enige die ze ermee treffen, ben ik zelf, de dader zal er gewoon mee wegkomen.
Het enige wat ik nu heb, is zijn telefoonnummer. Ik heb helaas geen verhuisbericht met een nieuw adres ontvangen 🙃
Graag zou ik weten of afsluiten in deze situatie mag?
Goedemiddag,
Het afsluiten van een energiecontract bij een leverancier betekent dat er een overeenkomst ontstaat tussen de (voormalige) huurder en de energiemaatschappij. De huurder blijft aansprakelijk voor de maandelijkse betalingen. Om een concreet antwoord te kunnen geven, is het van belang om de inhoud van de huurovereenkomst (en eventuele algemene voorwaarden) door te nemen.
Uit uw bericht maak ik op dat u ook achterstallige huurpenningen te goed hebt van de huurder. Neem gerust vrijblijvend contact op om uw zaak verder te bespreken.
Gr,
Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526
Reactie van de vraagsteller
Beste heer Smulders,
Hartelijk dank voor uw bericht. U geeft aan dat u de eigenaar van het pand aan de Wildseweg bent, en vraagt ons om de afsluitprocedure te staken. Graag help ik u verder.
Goed dat u ons laat weten dat meneer Van der Ven niet langer op het adres woont. Wij kunnen op basis hiervan echter het proces niet stopzetten. Omdat uw huurder niet langer in het pand verblijft bent u wettelijk verplicht een eigen leverancier voor de woning te nemen, ook al wordt er geen elektra of gas verbruikt. Zolang dit niet is gebeurt blijft het contract van meneer Van der Ven actief, totdat dit vanwege wanbetaling wordt beëindigd. Die datum staat momenteel op 17 mei. Mijn advies is dan ook om zo snel mogelijk een eigen leverancier op het adres te nemen, zodat we dit geheel kunnen afvangen. Als u wilt kunnen we direct een nieuwe aanmelding op uw naam doen, zodat we het gelijk hebben opgelost. Bel hiervoor naar 010 747 0222.
Ik hoop dat u met deze informatie voldoende bent geholpen. Kijk anders op www.greenchoice.nl/klantenservice voor het antwoord op veel gestelde vragen, of kies daar het contactkanaal dat het beste bij u past.
Met vriendelijke groet,
Dit antwoord krijg ik van de engergie maatschappij. Het huis staat te koop, en is waarschijnlijk verkocht. Moet ik dan toch nog een engergie contract afsluiten,?