Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Defecte tegelzaag, extra kosten douchecabine. Verhalen op webshop?

De situatie is als volgt;
Ik ben thuis de badkamer aan het verbouwen, hiervoor heb ik een tegelzaag aangeschaft. Na het opstellen en in gebruik nemen van de machine blijkt deze scheef te zagen. Op de website van de fabrikant, en blog gevonden voor het rechtstellen van de zaag.
Echter had dit niet het gewenste resultaat. Hierna heb ik contact opgenomen met de webshop, de tegelzaag moest retour ter reparatie.
Na de reparatie de tegelzaag opgehaald en in gebruik genomen. Echter gaf de zaag het zelfde resultaat als voorheen. Nu is de tegelzaag voor de tweede keer ter reparatie aangeboden. Ik wacht nog op retour van de machine.
Nu het volgende, aangezien de badkamer niet gebruikt kan worden, heb ik een douchecabine gehuurd. Het verhaal loopt sinds eind december 2020. Dat ik 2 week zonder badkamer zit is reƫel. Echter door het defect van de machine ben ik noodgedwongen om de cabine langer te huren. De kosten voor de cabine bedragen +/- 80 euro per week, dit komt neer op een 500 euro extra kosten. Is het juridisch gezien mogelijk om deze kosten op de webshop te verhalen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ja maar dan moet u wel de verkoper aansprakelijk stellen voor de gevolgschade verband houdend met het defect. Dat is een geval van niet nakoming zonder dat er wanprestatie vast staat. Van belang is een juiste aanschrijving en enige vasthoudendheid. Neemt u anders even contact met mij op?

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag