Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Een leverancier kan niet aansprakelijkheid zo maar uitsluiten. In de wet staan een grijze en zwarte lijst. De grijze voorwaarden zijn discutabel en de andere zijn als het ware verboden. Als ik u was zou ik de schade op foto's vastleggen en de firma per aangetekende brief aansprakelijk stellen. kan de tussenpersoon van uw verzekering/rechtsbijstandsverzekering u misschien bijstaan? Anders zou ik informeren bij welke brancheorganisatie dit bedrijf is aangesloten of direct reclameren bij de fabrikant zelf. Zorg dat u de reactie van het bedrijf op papier krijgt. Eis in uw brief een schriftelijke reactie binnen b.v. 10 werkdagen.
Op een site op internet vond ik de volgende informatie; ik beschik echter niet over uw polissen dus zou u dat zelf moeten nagaan in de voorwaarden of aan uw eigen tussenpersoon moeten voorleggen:
Een kookplaat valt in principe onder de opstalverzekering of het eigenaren/huurdersbelang van de inboedel.
De dekking is conform de voorwaarden van de polis. Dus dekking voor brand/storm/diefstal/waterschade. De polissen met een z.g. All Risk- of Optimaal dekking geven ook een schadevergoeding bij schade veroorzaakt
door een van buitenkomend onheil.