Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


De vrouwenkliniek waar ik 1x een consult had , van ong. 25 min met bloedafname (kosten 385...? € 5 jaar geleden) is failliet.
Zij leverden wel 5 jaar lang via email een herhaal recept (elke keer 17,50€ per recept), en bestelden zo, laag gedoceerde hormoonzalf in Duitsland. (71 € per flacon voor mij ). Dat liep prima.
Mailtje, flacon, rekening klaar.

Maar de firma die het bedrijf heeft overgenomen, is denk ik verplicht zijn nieuwe cliënten te ontmoeten, omdat ze natuurlijk juridisch verantwoordelijk zijn voor uitgeschreven recepten.

Ik kreeg een strakke, grof eindigende mail, die eindigde met "als u geen arts wilt spreken, dan kunnen wij uw dossier naar u opsturen", waar ik boos op reageerde. Geen reactie. Toen belde ik, en kreeg de nieuwe eigenaar aan de telf.
Het werd een begripvol gesprek, en er werd een beeldbel afspraak gemaakt (ik ga dus maar een cameraatje kopen voor op mijn pc, kosten ?)
Aan het eind vroeg ik wat een beeldbel consult mij gaat kosten. De eigenaar moest het even vragen!, waarna hij vertelde : minder dan 200€
Vreemd hoor.

Moet ik opdraaien voor deze kosten ?
Ik heb geen vragen/klachten, ik heb geen behoefte hun arts te spreken, ik hoef geen beeldbel afspraak.
Dit is m.i.z. puur een formele administratieve kwestie, zodat deze kliniek aan zijn juridische verplichtingen voldoet.
Dat horen ze dan toch gratis te doen, na een vriendelijk kennismakingsmailtje waarin ze de noodzaak tot contact uitleggen, en vragen om een b.v. 10 min. beeldbel afspraak. GRATIS.?
Het is HUN verplichting, veroorzaakt door HUN overname van dit bedrijf. Ik sta hier in feite buiten, ik ben hoogstens zo vriendelijk mee te werken (en een cameraatje te kopen), omdat ik die zalf wil.

Het lijkt mij , dat deze nieuwe eigenaar dan een stuk correcter bezig is. Ik lees graag uw reactie.
Want ik wil deze kliniek niet kwijt, zij zijn bij mijn weten, de enigen in Ned. die dit laag gedoceerde , product in Duitsland laten maken.
Ik ben door de V.U. toentertijd naar hen verwezen.
Heel graag snel een reactie, want de beeldbel afspraak staat gepland. Met vriendelijke groet,





















































u

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag