Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


De klm is onze koffer met trouwspullen twv minstens 5000 euro financiele waarde kwijtgeraakt, terwijl deze premium is ingecheckt. Daar is de emotionele waarde nog niet bij opgeteld. Van veel zaken zijn er geen bonnetjes meer, zoals een ketting van 60 jaar oud en een ketting van 6 jaar oud. Ook kaarten en brieven van persoonlijke aard zijn niet te vervangen. KLM wil nu bonnen van ons hebben om een claim te kunnen doen en anders wordt er niets uitgekeerd. Is dit de juiste wijze en wat kunnen wij claimen aan emotionele waarde? Is het mogelijk om via jullie een jurist in te schakelen? Hoe groot zijn onze kansen en hoe sterk staan wij?

Beste vraagsteller,
In Nederland geldt de vrije bewijsleer: zijn er geen getuigen die de vermiste spullen kunnen bevestigen? KLM zal vermoedelijk een meer afgewogen beslissing nemen als u dit conflict direct juridisch onderbouwt, maar aan de andere kant is er natuurlijk diens verzekeraar die ook bonnetjes wil zien. Ik vind het toch wel een interessante zaak: soms helpt de "juridische stok" achter de deur!
mr. M. Martens-Ferwerda

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Geachte mevrouw Ferwerda

Graag zouden wij meer gebruik willen maken van uw expertise. Kunnen wij contact met u opnemen of is het mogelijk dat u contact met ons opneemt? Met vriendelijke groet en nogmaals dank.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag