Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Conflict bij zwembad installatie

ik heb een zwembad geplaatst bij een klant, dit blijkt helaas ergens te lekken. er is over en weer veel contact geweest via mail en WhatsApp, ik heb aangeboden het bad opnieuw te plaatsen op locatie of om een volledig nieuw bad te maken, dit wilde de klant niet, vertrouwen was weg volgens hen.
als eerste een voorstel van hen ontvangen om afscheid van elkaar te nemen, hun houden alle geleverde materialen en restbetaling werd kwijt gescholden en ik zou de grondwerker betalen en verder geen enkele verplichting meer hebben , hier is geen reactie op gekomen tot enkele weken later de klant alsnog vraagt om het bad op locatie opnieuw te spuiten, ik heb hier in mijn werkplanning niet meer op gerekend en geef aan dat ik daar nu geen tijd meer voor heb en wijs klant erop dat zei het vertrouwen opgezegd hebben en niet wilden dat ik het zou herstellen. Tot op heden blijft klant met enige regelmaat contact zoeken en steeds als het lijkt dat we tot een oplossing gekomen zijn vraagt klant meer en meer ondanks dat zij al vrij vroeg (na 3 dagen na plaatsing bad) uit elkaar wilden gaan.
klant geeft aan financieel gecompenseerd te willen worden voor geleden ongemakken maar neemt geen genoegen met het feit dat hij straks een volledig zwembad heeft tegen een aanzienlijk lagere prijs ( herstel zou eventueel plaatvinden door derden, klant "eist "nu dat ik deze persoon vooruit betaal en dat alles in orde is zij mij terug betalen.
er wordt mij verweten dat ik mijn best niet doe en alleen op winst uit ben, ik heb de klant een overzicht gestuurd van de inkoopprijs van alle geleverde materialen dus geen eens loon berekend voor het maken van het bad, dit totaal komt al boven de aanbetaling die klant gedaan heeft maar klant geeft aan dit niet te geloven (staat allemaal op de inkoop facturen)
ik weet niet meer hoe hier mee om te gaan, ik heb het gevoel dat ze er steeds meer uit willen slepen ( dus voor zo min mogelijk geld een zwembad), continu wordt mij verweten niets te doen terwijl de klant zelf al snel aangeeft geen vertrouwen meer te hebben ( en dan later toch weer te vragen of ik het wel op wil lossen?}wat zijn mijn rechten en plichten in deze?
kan de klant financiƫle compensatie eisen voor geleden ongemakken? (klant zegt vrij genomen te hebben voor plaatsing zwembad maar doet zelf niets actief dus is zeker geen noodzaak, klant geeft aan gecompenseerd te moeten worden voor vertraging van 2 maanden alvorens te kunnen zwemmen)

De klant heeft recht op kosteloos herstel en eventueel gevolgschade. De klant zelf is echter dermate uitstellend en twijfelachtig bezig dat u wordt tegengehouden het herstel binnen een redelijk tijdsbestek uit te voeren. Daarom blijft de gevolgschade voor zijn risico. Ook als het vertrouwen definitief wordt opgezegd mag u er vanuit gaan dat de klant wil ontbinden. Voor meer informatie of hulp mag u contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag