Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Compensatie in verhouding met niet nakomen afspraken?

Vorig jaar hebben wij een vakantie geboekt naar Nederland voor 1 week sprookjescamping C. in de periode eind juli t/m begin augustus. Voor het boeken van deze camping hebben wij expliciet gezocht naar een accommodatie met luifels (zeilen) om het buitenterras af te sluiten i.v.m. baby van 5 weken, zodat we in de avond buiten konden zitten terwijl de andere 3 kinderen binnen sliepen. Bij aankomst moesten wij er zelf achter komen dat er geen luifels aanwezig waren. C. gaf aan dat dit kwam door de problemen met levering door de oorlog in Oekraïne. Contact opgenomen maar de medewerker gaf direct aan dit nu niet opgelost kon worden, behalve het brengen van een ontbijtmand en 5% korting op het verblijf. Direct aangegeven niet akkoord te gaan met 5% korting. De medewerker gaf aan dat dit pas later kon worden opgelost via de enquête. Telefonisch contact of een medewerker spreken om tot een andere oplossing te komen was niet mogelijk. We moesten dus blijven zitten waar we zaten en niks was mogelijk. Bij terugkomst op 9/8/22 de enquête kunnen invullen. Op 14/10/22 digitaal bericht gekregen dat zij een compensatie aanbieden in de vorm van een tegoedbon van 165 euro die 18 maanden geldig is te besteden bij hen. Gevraagd om telefonisch contact maar dat is niet mogelijk, enkel via de online inlog. Aangegeven niet akkoord te gaan, gezien het bedrag alleen bij hun te besteden is en dit niet voldoende is voor een vakantie, waardoor je genoodzaakt bent om extra geld te betalen, wil je gebruik maken van deze compensatie. Daarnaast aangegeven dat de 10% niet in verhouding staat met het niet nakomen van afspraken, niet op de hoogte stellen, geen andere oplossing aan te bieden. Gevraagd om een terugbetaling van 20% d.m.v. terugbetaling. C. geeft aan dat 20% niet in verhouding staat omdat het bedrag van wel of geen luifels 2,5% is. Echter gaat het niet om de 2,5%, maar om de beleving en het geval dat wij nu niet optimaal gebruik hebben kunnen maken van onze vakantie, doordat we vroeg binnen moesten zitten en stil moesten zijn i.v.m. slapende kinderen. C. blijft bij besluit 10% (tegoedbon 165,-) en komt niet met andere compensatie.

Mag C. bij dit besluit blijven, ondanks dat hier nooit voor vertrek contact over is opgenomen, er meerdere keren gevraagd is direct een passende oplossing te vinden, een compensatie in terugbetaling te doen of telefonisch contact te hebben om er samen uit te komen? Is dit een passende compensatie terwijl er eigenlijk nogmaals geld uitgegeven moet worden bij hetzelfde bedrijf om gebruik te maken van de tegoedbon?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag