Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Boarding geweigerd door vluchtmaatschappij buiten Europa naar Nederland (geen Verordening 261/2004)

Ik kocht online een lastminute ticket op SkyScanner, koos voor de reis met Supersaver. Kocht dit ticket om 14.22hrs, vertrek was 22.01hrs dus 7,5 uur van tevoren. Ik ontving geen enkele email tot vertrek met info. De reis was Cucuta -> Bogota, Bogota -> New York, New York -> Amsterdam. Ik kwam aan bij check-in Avianca om 16.00hrs. Toen moest ik opeens een covid test gaan halen. Dit deed ik met de taxi met spoed. Terug moest ik opeens een ESTA VISUM kopen voor mijn overstap in New York ook al ging ik de luchthaven nooit verlaten. Ik maakte al 12 andere vergelijkbare overstappen, dit was nooit nodig. Betaalde een belachelijk hoog bedrag van 131EUR voor dit ESTA VISUM, in de bevestiging stond vervolgens dat dit 1 werkdag duurde. Ik mocht dus niet in-checken, óók niet alleen naar Bogota omdat het 1 boeking was. Ik kocht een ander ticket voor dezelfde vlucht naar Bogota. In Bogota ontving ik nog op tijd het ESTA VISUM voor de aansluiting naar New York. Bij check-in met United Airlines werd ik apart genomen en werd me verteld dat mijn ESTA VISUM alsnog door immigratie geweigerd werd. In totaal 24 uur zonder eten op de luchthaven. Duurder ticket over Mexico City zonder problemen naar Amsterdam.

ik wil een vergoeding boeking en omkosten.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag