Zakelijk, Arbeid, Schade
Zakelijk
bij bedrijf is er een zakelijk abonnement via KPN. nu wordt er overgestapt naar een andere internet aanbieder.
bij telefonische navraag krijg ik eerst te horen dat het contract wat in 1999 is aangegaan een nul-jarencontract is en er een opzegtermijn bestaat van 3 maanden. teruggekoppeld met opdrachtgever en opnieuw gebeld met KPN om rond te maken. de andere persoon weet haarfijn uit te leggen dat er een stilzwijgend jaarcontract zit aan het abonnement. deze had in september 2013 opgezegd moeten worden waarbij dan de 6e januari het geheel vrij was. op het moment dat er nu opgezegd wordt wordt er aangegeven dat het voor september 2014 moet gebeuren terwijl er wel een jaar lang doorbetaald moet worden.
valt dit niet onder de wet van Van Dam? of geldt deze alleen voor consumenten?
bij telefonische navraag krijg ik eerst te horen dat het contract wat in 1999 is aangegaan een nul-jarencontract is en er een opzegtermijn bestaat van 3 maanden. teruggekoppeld met opdrachtgever en opnieuw gebeld met KPN om rond te maken. de andere persoon weet haarfijn uit te leggen dat er een stilzwijgend jaarcontract zit aan het abonnement. deze had in september 2013 opgezegd moeten worden waarbij dan de 6e januari het geheel vrij was. op het moment dat er nu opgezegd wordt wordt er aangegeven dat het voor september 2014 moet gebeuren terwijl er wel een jaar lang doorbetaald moet worden.
valt dit niet onder de wet van Van Dam? of geldt deze alleen voor consumenten?