Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Betaling factuur na oplichting?
Dit klinkt als een situatie waarin sprake van acquisitiefraude (ook bekend als advertentiefraude of spookfacturen). Hiervan is sprake wanneer u zonder uw toestemming in een overeenkomst wordt gelokt, er valse facturen worden gestuurd of wanneer commerciƫle methoden worden gebruikt die wettelijk zijn verboden.
In dit geval, als u zeker bent dat de geluidsopname gemanipuleerd is en u niets met de service te maken wilt hebben, zou ik adviseren om niet te betalen.
Er zijn een paar dingen die u daarnaast kunt doen:
1. Leg klachten voor aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) middels het ACM consumentenloket. ACM kan optreden tegen bedrijven die regels overtreden.
2. Leg de zaak ook voor bij de Fraudehelpdesk, zodat ze de gegevens kunnen registreren en eventueel actie kunnen ondernemen.
3. Als u al betalingen heeft verricht en deze terug wilt vorderen, dan is het aan te raden om juridische bijstand in te schakelen. Omdat dit een complexe zaak kan zijn, heeft u mogelijk professionele hulp nodig om uw geld terug te vorderen.
Houd er rekening mee dat dit slechts oriƫnterend advies is op basis van de beschikbare informatie is en dat voor volledig en persoonlijk advies contact opnemen met een jurist of advocaat raadzaam is.
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer
Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.