Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Betalen voor aansluiting die niet gelegd is?
Mijn moeder van 82 jaar sluit contract af voor 1 jaar glasvezel interner, tv en telefonie. De monteur komt langs en geeft aan dat glasvezel niet mogelijk is. Vervolgens zegt de monteur dat we er toch 1 jaar aan vast zitten, terwijl ze niets leveren. We hebben de apparatuur teruggestuurd en telefonisch en schriftelijk het contract opgezegd. Echter het blijft stil vanuit het bedrijf, het enige dat ze sturen zijn facturen, ze dreigen nog net niet met de deurwaarder. We zijn best bereid om de monteur te betalen en tot een overeenkomst te komen, echter het bedrijf geeft niet thuis. Vandaag weer een mail verstuurd om tot elkander te komen. We willen niet nog 1 jaar vast zitten aan iets wat ze niet leveren.
Goedemiddag,
Vervelende situatie waar uw moeder in verkeert. In principe is er sprake van wanprestatie: er wordt van uw moeder verlangd dat zij betaalt, maar de provider kan niet leveren. In een dergelijke situatie kan niet verlangd worden dat het contract in stand blijft. Neem gerust contact op om uw zaak nader te bespreken.
Gr,
Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526