Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Betalen binnen 7 dagen

Ik heb een vraag m.b.t. de NS. Ik heb in mei van dit jaar een maandabonnement gekocht. Dit had ik nodig voor een korte opleiding in de Randstad. In juli kreeg ik ineens een van XYZ incasso een factuur voor een maandabonnement, ik heb contact opgenomen met de klantenservice van NS en het bleek dat het abonnement automatisch doorloopt. Deze klantenservice medewerkster heeft het abonnement wel meteen stopgezet. Ik zou herinneringen hebben ontvangen in mijnns. Ik had in juni mijn laptop weggebracht omdat deze gehackt was en had deze ook nog niet terug ten tijde van de factuur. Ik heb de herinneringen niet kunnen inzien.

Ik heb geprobeerd of de NS mij toch het resterend bedrag kwijt zou schelden omdat ik normaal niet met het OV ga en ook niet wist dat het abonnement automatisch doorliep. Na een paar weken wachten kreeg afgelopen donderdag 19 augustus antwoord, ik had herinneringen ontvangen en moest betalen binnen 7 dagen, met een betaal link. Ik heb meteen een reactie terug gegeven dat ik niet in mijn laptop kon komen omdat deze gehackt was en geen herinneringen heb kunnen nakijken.

Ik heb gevraagd of dit nogmaals doorgezet kon worden naar NS en dan eventueel een betalingsregeling kon treffen mocht eerstgenoemde niet gaan. Ik heb op 23 en nu 25 augustus nogmaals gevraagd, krijg geen reactie.

Wat kan ik doen? Ook i.v.m. de 7 dagen.

Alvast bedankt voor uw tijd en reactie.

Met vriendelijke groet,

De reden die u aanvoert is niet zwaarwegend omdat u middels een andere computer via het account toegang had kunnen krijgen tot mijnns. Gaat het om een groot bedrag? Anders zou u een regeling kunnen treffen met het incassobureau.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb geen andere computer, ik heb moeten wachten totdat ik mijn computer weer terug kreeg en ik kwam daarna nog niet in mijnns, hotmail enz. Betalingsregeling heb ik nu al vanaf 19 augustus 3 keer om gevraagd, maar krijg totaal geen reactie.


Ik zou die regeling eisen per email. Van dit soort zaken weet ik wel dat men gewoon verwacht dat je dan ergens anders probeert in te loggen op je account. ( bij familie mobiel of een internetshop ) Het risico dat een apparaat niet beschikbaar is, ligt niet bij NS. Uit coulance zouden ze eventueel nog iets kunnen doen, maar de vordering is al uit handen gegeven.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Wat kan ik doen als ze blijven negeren? Toch al een gedeelte betalen?


Ja want niet betalen of afwachten afgezet tegenover de vordering is doorgaans niet de moeite waard. Ik ken de hoogte niet van de vordering maar wat je niet wil is ophoging van kosten. Je argument dat de computer niet toegankelijk was en dus je account ook niet, zal namelijk niet houden in een rechtszaak.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag