Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Betalen aanmaningskosten zonder ontvangst oorspronkelijke nota?

Vorige week kregen wij per post een brief van een firma R., met daarin de opmerking vierde herinnering.
Dit bleek te gaan om een bedrag van 13,06 aan S. Dat we dit moesten betalen klopt.
Het ging om een product, dat we via hun website hadden gekocht en dat we hebben geruild in Dokkum. We kochten daar nog iets. De caissière in Dokkum verklaarde dat we wel een rekening toegestuurd zouden krijgen.
Dat bleek dus inderdaad een vierde herinnering.
Wij hebben echter niet eerder een nota, laat staan een aanmaning ontvangen.
We hebben eerst bij S. gereclameerd, waar ze ons vertelden dat we naar R. moesten en dat ze daar waarschijnlijk wel coulant zouden zijn.
Bij R. vonden wij echter geen gehoor; ze hebben de klacht behandeld. Volgens hen hadden ze drie maal een e-mail gestuurd.
Deze hebben wij nooit ontvangen. We hebben uiteraard ook de spam nagetrokken, maar ook daar zit geen nota bij.
Ik vind het zeer kwalijk dat wij moeten boeten voor iets waar we geen enkele schuld aan hebben.
Het totaal bedrag aan kosten is 12,50 plus 9,50, dus € 22,00.
Het gaat er mij echter vooral om dat dit onrechtvaardig is en wij voelen dit als onrecht.
Moet ik nu betalen of is er een andere mogelijkheid?
Kan ik mij ergens op beroepen? Bijvoorbeeld hun bewijs dat ze ons nota's per mail hebben verzonden?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag